در صورت دریافت احضاریه پلیس فتا چه کار کنیم؟

ممکن است برای کاربران اتفاقات ناگواری در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی رخ دهد. بنابراین، آنها به پلیس فتا شکایت می‌کنند تا به مشکلات آنها رسیدگی شود. بعد از مدتی احضاریه پلیس فتا برای کاربر ارسال می‌شود. کاربران بعد از دریافت احضاریه باید چه کار کنند؟

در صورت دریافت احضاریه پلیس فتا چه کار کنیم؟

احضاریه پلیس فتا چیست؟

اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مزیت‌های بسیاری دارد. به طوری که کار بسیاری از افراد ساده شده و آدم‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده است. اما گاهی پیش می‌آید که سودجویان از کاربران کلاهبرداری یا حریم خصوصی آنها را نقض می‌کنند. برای پیشگیری از جرم و رسیدگی به شکایات کاربران فضای مجازی، پلیس فتا اقدام به تحقیق و پیگیری امور می‌کند.

شایان ذکر است، این سازمان زیرنظر نیروی انتظامی فعالیت می‌کند. پلیس فتا ضابط خاص قضایی جرایم مرتبط با فضای مجازی است. این سازمان وظیفه پذیرش شکایات و شناسایی متهمین را برعهده دارد. کاربران با تنظیم شکایت، علت مراجعه به پلیس فتا و رسیدگی به پرونده را بازگو می‌کند.

پلیس فتا پس از بررسی و مشاهده تخلفات انجام شده، شروع به تحقیق درباره نحوه کلاهبرداری و شناسایی مجرم می‌کند. بسته به نوع شرایط پرونده،‌ ممکن است احضاریه پلیس فتا در طول تحقیقات یا در انتهای تکمیل پرونده برای شاکی ارسال شود. این کار برای اطلاع یافتن از جزئیات اتفاقات صورت می‌گیرد.

احضاریه پلیس فتا اقدامات پس از دریافت احضاریه

پس از دریافت احضاریه چه کار کنیم؟

در احضاریه علت احضار اشخاص اعلام می‌شود. ممکن است احضاریه برای متهم و شاکی ارسال شود تا برای پاره‌ای از توضیحات به مرکز پلیس فتا مراجعه کنند. همچنین، در احضاریه زمان حضور در محل مشخص شده است که افراد احضار شده باید در زمان تعیین شده، در جلسه حاضر شوند.

مهم‌ترین نکته درباره احضاریه پلیس فتا این است که این مرکز از طریق نامه مکتوب اقدام به ارسال احضاریه می‌کند. بنابراین، اگر احضاریه‌ای از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها دریافت کردید، این پیام‌ها اعتبار رسمی و قانونی ندارند.

ناگفته نماند، اخیرا پلیس فتا سامانه پیامکی برای احضار اشخاص در نظر گرفته است. سامانه ۱۱۰۳۲۰۴۰۴۰ شماره‌ای است که پلیس فتا برای اطلاع‌رسانی و ارسال احضاریه ایجاد کرده است. ارسال پیامک از طریق شماره‌های دیگر، جعلی بوده و فاقد ارزش قانونی برای پیگیری هستند.

پس از دریافت احضاریه پلیس فتا، اشخاص در روز تعیین شده به دادسرای مورد نظر حاضر می‌شوند. سپس بر اساس اتفاقات رخ داده، آنها باید نهایت همکاری را با این سازمان انجام دهند. پلیس فتا به عنوان ضابط اصلی قضایی فضای مجازی، توضیحات را جهت پیشبرد پرونده و ارسال به دادگستری تکمیل خواهد کرد.

نظر شما درباره احضاریه پلیس فتا چیست؟ آیا تا به حال احضاریه‌ای دریافت کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

همچنین در کلیک بخوانید: توصیه پلیس فتا درباره خرید امن در فضای مجازی

ارسال نظر