مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته اول بهمن 98

رسانه کلیک - خبر رفع فیلتر نلگرام با آی پی روسیه یکی از مهم‌ترین اخبار هفته گذشته بود که با بازخوردهای زیادی مواجه شد. دومین خبر حاشیه ساز این هفته مربوط به ثبت شدن کلمه استارت‌اپ است.

مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته اول بهمن 98

چرا آذری جهرمی همیشه اظهار بی اطلاعی می‌کند؟

در حالی که این روزها خبرهایی در رابطه با رفع فیلتر تلگرام با آی پی روسیه به گوش می رسد، آذری جهرمی همانند بسیاری از اتفاقات در این رابطه نیز اظهار بی اطلاعی می کند! برای ادامه خبر کلیک کنید.

مردم باید از ارزان‌ترین مسیر، خدمات الکترونیکی دریافت کنند

رئیس‌جمهور گفت: «مردم باید از ارزان‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر، خدمات الکترونیکی دریافت کنند. تمام تلاش دولت یازدهم از ابتدا، ایجاد و تقویت دولت الکترونیک و حذف کاغذ از سیستم اداری بود.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

کلمه استارتاپ آپ ثبت شد

خبری که طی یکی دو روز اخیر منتشر شده و تعجب بسیاری را به همراه داشته، ثبت کلمه استارت آپ به نام شرکت زمزم است. این موضوع علامت سوال بزرگی را ایجاد کرده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

همکاری کسب‌وکارهای ایرانی در برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 قطر

سازمان فناوری اطلاعات ایران درصدد فراهم آوردن امکان همکاری استارتاپ ها و کسب‌وکارهای ایرانی در برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 قطر است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

شروع غیرفعال سازی رمز دوم ایستا از 8 بهمن

با توجه به رفتار مردم و دیتای تراکنش‌های اینترنتی، تراکنش های زیر صدهزار تومان با پذیرش مخاطرات توسط مشتری از رمز دوم پویا معاف می شود. رمز دوم ایستا نیز از 8 بهمن به تدریج غیرفعال می شود. برای ادامه خبر کلیک کنید.

چرا سوخت گیری پیمانه ای بنزین با مضرب 3.99 برای جایگاه‌داران مشکلی ایجاد نمی کند؟

یکی از بحث‌های داغ روز، مضرب‌های بنزین است. سوخت گیری پیمانه ای بنزین با مضرب 3.99، ابهامات زیادی دارد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

داستان از جایی شروع شد که طی هفته های اخیر تعداد زیادی از افراد از کم شدن سهمیه بنزینشان صحبت به میان آورند و عنوان کردند لیترهای زیادی از بنزین آنها از کارت سوختشان ناپدید می‌شود! برای ادامه خبر کلیک کنید.

آیا رفع فیلتر دائمی تلگرام با تغییر آی پی به روسیه امکان پذیر است؟

تلگرام با دریافت بروزرسانی در روسیه ضد فیلتر شد. با توجه به این موضوع، آیا با تغییر آی پی ایران به روسیه می توان شاهد رفع فیلتر دائمی تلگرام بود؟

اردیبهشت ماه سال گذشته دادستانی تهران دستور قضایی مسدود کردن تلگرام را صادر و اعلام کرد که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ مکلف به مسدودسازی وب سایت و اپلیکیشن تلگرام هستند. اما با وجود فیلترینگ، این اپلیکیشن به گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران بیش از 47 درصد کاربران استفاده از این پیام رسان را کنار نگذاشته و همچنان کاربر وفادار تلگرام هستند. تخمین زده می‌شود حدود ۴۰ میلیون کاربر ایرانی مشترک تلگرام باشند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

افزایش 2.5 برابری واردات گوشی همراه

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) حاکی از ۲.۵ برابر شدن واردات گوشی همراه در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

استخراج رمز ارز با افزایش تعرفه برق متوقف شده است

نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه ای با هدف بررسی «مشکلات فعالان حوزه استخراج رمز ارز در کشور» روز ۲۹ دی در محل سازمان نصر برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد باقر اثنی عشری با اشاره به رشد سریع اقتصاد دیجیتال گفت: «صنعت ایران با تحولات زیادی روبه‌رو است. در حال حاضر رشد اقتصاد دیجیتال ۱۵ درصد است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ این عدد به ۲۵ درصد برسد.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

نگاهی به مشکلاتی که ضریب 3.99 برای سوخت گیری بنزین ایجاد کرده است

در روزهای اخیر سوخت گیری بنزین با ضریب 3.99 جنجال های زیادی به دنبال داشته است. در این مطلب نگاهی به مشکلات ایجاد شده برای رانندگان خواهیم داشت.

همزمان با سهمیه‌بندی بنزین،‌ صاحبان خودروها با مراجعه به جایگاه‌های سوخت اعلام می‌کردند که سهمیه بنزین آن ها در هر بار سوخت گیری بیش از ۲ لیتر کم می شود. همین امر سبب شد تا تصور کم فروشی جایگاه‌ها تقویت شود و متهم اول این موضوع کارگران جایگاه های سوخت باشند. البته در این زمینه بررسی هایی صورت گرفت که نشان می داد جایگاه های سوخت کم فروشی ندارند، اما همچنان کم شدن سهمیه از کارت سوخت ادامه داشت. برای ادامه خبر کلیک کنید.

بیش از یک میلیون و ۱۵۵ هزار دامنه فعال فارسی وجود دارد

آخرین آمار منتشر شده از ثبت دامنه‌ در مرکز ثبت دامنه کشوری حاکی از آن است که تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۵۵ هزار دامنه فعال فارسی به ثبت رسیده و پسوند دات‌آی‌آر (ir.) بیش‌ترین دامنه‌ فعال را دارد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

ایران به انحصار آمریکا در ساخت موتور فضایی پایان داد

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: «کشورمان به دانش ساخت موتور فضایی که پیش از این در اختیار آمریکا بود، دست یافت.»

حسین صمیمی با بیان اینکه در پژوهشگاه فضایی ایران به دانش طراحی و ساخت موتورهای فضایی با نام «آرش» دست پیدا کردیم، گفت: «تاکنون این فناوری با عنوان موتورهای استار در اختیار کشور آمریکا بود که هم اکنون ما موفق شده ایم این موتورها را با ویژگی‌هایی که با موتورهای استار برابری می‌کند، تولید کنیم.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

ماهواره ظفر راهی پایگاه فضایی شد

مراسم تحویل ماهواره های ظفر یک و دو در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد و این ماهواره از سوی این دانشگاه به سازمان فضایی ایران تحویل داده شد.

در این مراسم که با حضور مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران، جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت و حسین بلندی، رئیس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، ماهواره ایرانی ظفر در دو نسخه یک و دو به سازمان فضایی ایران برای طی مقدمات قرار گرفتن در مدار، تحویل داده شد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

ارسال نظر