مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته دوم بهمن 98

رسانه کلیک - فناوری ایران در هفته گذشته با اعلام کاندیدهای جسنواره وب وموبایل ایران هفته پر دغدغه‌ای را پشت سر گذاشت. هفته ای که اتفاقات زیادی از ادغام تا تغییر لوگو دست به دست هم دادند و نتایج جالبی را رقم زدند.

مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته دوم بهمن 98

نامزدهای رای‌گیری پایانی جشنواره وب و موبایل سال 98 اعلام شد

پس از دو روز داوری اعضای تیم داوری جشنواره وب و موبایل ایران به میزبانی قاصدک 24 در قزوین، اسامی نامزدها و بیانیه شورای داوری منتشر شد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

حذف داوران متخصص کیفیت داوری و حذف آثارشان حق یک تیم را ضایع می‌کند

شایان شلیله به نمایندگی از اعضای بدنه اصلی جشنواره؛ در خصوص انتقاداتی که این روزها به حضور اثرهای داوران و عدم حضور برخی از اپلیکیشن‌های موبایلی مطرح شده، پاسخ می‌دهد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

زنگ خطر جدی در رابطه با رکود استارتاپی کشور!

«یکی از چالش‌های جشنواره امسال این بود که شاهد ظهور استارتاپ جدید و ایده‌های جذاب نبودیم. این یک زنگ خطر است و اگر برای آن فکری نکنیم، در سه چهار سال آینده با رکود جدی در اکوسیستم استارتاپی مواجه خواهیم شد. متاسفانه نیروهای قوی استارتاپ‌های شهرستان‌ها به دنبال مهاجرت به تهران و نیروهای توانای تهران به فکر مهاجرت به خارج از کشور هستند.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

ادغام تخفیفان و نت برگ آتش بسی پس از سه سال جنگ است

اگر نام سال 98 را سال ادغام استارتاپی بگذاریم، پربیراه نیست چرا که دو رقیب قدر و قدیمی، تخفیفان و نت برگ بالاخره تن به ادغام داده و تصمیم گرفتند باهم و در کنار هم به مسیر خود ادامه دهند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

رییس سازمان نصر مطرح کرد: جای خالی مسئولین دولتی در الکامپ البرز

رییس سازمان نظام صنفی کشور در پاسخ به این سوال که نزدیکی به تهران برای استان البرز و پیشرفت اکوسیستم استارتاپی‌اش چقدر موثر بوده است، تاکید کرد: «نزدیکی به تهران برای این استان ضمن مزیت‌هایی که دارد، گاهی تاثیرات منفی هم گذاشته است. اما مبحثی که باید به آن پرداخت در این ویژگی است که در حال حاضر البرز در حال به دست آوردن هویت مستقل دیجیتالی خود است.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

امسال شاهد حضور سایت و اپلیکیشن‌های جدیدتری بودیم

نوری اعتقاد دارد کیفیت و کمیت سایت‌ها و ایده‌ها به صورت صعودی پیش رفته است. بنیان‌گذار پونز در توضیح بیشتر این موضوع می‌گوید: «امسال شاهد حضور سایت و اپلیکیشن‌های جدیدتری بودیم. اما به اقتضای راه جدیدی که در پیش گرفته‌اند، طبیعتا بلوغی که باید را نداشتند و شاید نیازمند دو سه سال زمان هستند تا به حدی از بلوغ برسند که ایرادات کمتر و کیفیت بهتری داشته باشند.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

لوگوی جدید تپسی رونمایی شد

لوگوی تپسی تغییر کرد. تپسی با انتشار ویدیویی در توییتر از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. تپسی رنگ نارنجی لوگوی جدید خود را یادآور تاکسی‌های نارنجی که سال‌ها قبل به جابه‌جایی مسافران می‌پرداختند، می‌داند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

کدهای دستوری اپراتورها را از منابع مستند دریافت کنید

بارها شاهد این بوده‌ایم که کاربران اپراتورهای مختلف در دوره‌های متفاوت با استناد به خبرهایی که مستند نیستند با فعال سازی کدهای دستوری مختلف بسته‌هایی که نباید را فعال کرده و در نهایت شاهد قبوض نجومی آخر ماه می‌شوند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

کلاف سردرگم هزینه تست تجهیزات IT وارداتی کشور

مدیر عامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک با بیان اینکه هیچ مرجعی برای تعیین تعرفه ها در آزمایشگاه وجود ندارد، گفت: «نرخ تست تجهیزات IT وارداتی را آزمایشگاه خودش تعیین می کنند، در واقع هزینه ها را خودمان محاسبه و اعلام می کنیم.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

الزام اپراتورها برای اطلاع‌رسانی کارکرد خدمات ارزش افزوده مشترکین

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: «با الزام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورهای تلفن همراه مکلف شده‌اند اطلاعات کارکرد سرویس‌های ارزش افزوده مشترکان را به صورت دوره‌ای در قالب پیامک برای آنها ارسال کنند.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

تغییرات گسترده در مدل کارمزدی زرین‌پال

زرین‌پال مدل کارمزدی خود را از هفتم بهمن ماه به‌صورت رسمی تغییر داد. در این مدل، زرین‌پال از پذیرندگان خود یک‌درصد کارمزد تا سقف ۳ هزار تومان دریافت خواهد کرد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

جدیدترین آمار ترابردپذیری منتشر شد؛ بیشترین ورودی به همراه اول

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام عدد ۱۷۶ هزار و ۳۸۳ ترابرد از ابتدای سال جاری، از کاهش تعداد درخواست‌ ترابردپذیری و ترابردهای موفق در مقایسه با سال گذشته خبر داد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

موافق حضور اثر داوران در روند داوری و جشنواره نیستم

رضا جمیلی یکی از داوران جشنواره وب و موبایل معتقد است اثر داشتن داوران در جشنواره زیاد مورد قبول نیست و بهتر است در این زمینه تغییراتی شکل گیرد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

اپلیکیشن اسنپ با نام جدید به iOS بازگشت

اپلیکیشن اسنپ دوباره در فروشگاه اپ استور قرار گرفت، البته این بار نام جدیدی برای آن انتخاب شده است. هم اکنون می توان برنامه اسنپ را با نام RadickRadio در سیستم عامل iOS نصب کرد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

تک رای داور تاثیر چندانی در نتیجه نهایی ندارد

علی حاج محمدی یکی از داوران جشنواره وب و موبایل ایران معتقد است اگر داوران جشنواره حق شرکت در آن را نداشته باشند؛ معنی و رسالت واقعی جشنواره از بین می‌رود و حتی تیم های ضعیف نیز انگیزه‌ای برای شرکت کردن نخواهند داشت. برای ادامه خبر کلیک کنید.

نامزدهای نخستین دوره جایزه نهال فین‌تک از سوی داوران تعیین شدند

جایزه نهال فین‌تک بخشی جدید از رویداد فیناپ است که هم‌زمان با یازدهمین رویداد فیناپ، اول اسفند در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود. برای ادامه خبر کلیک کنید.

استفاده از تلگرام توسط کاربران ایرانی در سال 98 به رکورد جدیدی دست پیدا کرد

استفاده از تلگرام توسط کاربران ایرانی در سال 98 به یک رکورد جدید دست پیدا کرد. بیشترین استفاده از این پیام رسان در دی ماه 98 رقم خورده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

سرمایه‌گذاری صباایده در فلایتیو

هلدینگ صباایده به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برند‌های استارتاپی ایران با سرمایه‌گذاری ۲۰ درصدی در فلایتیو که از معتبرترین سامانه‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما، قطار و رزرو هتل است، به طور رسمی وارد بازار گردشگری آنلاین شد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

نسخه جدید برنامه اسنپ چه امکاناتی دارد؟

نسخه کاربران مسافر برنامه اسنپ بروزرسانی شد. در این نسخه علاوه بر تغییرات گرافیکی و ظاهری، امکانات جدیدی برای افزایش امنیت حساب کاربری مسافران، سهولت دسترسی به اپلیکیشن و همچنین تخمین زمان تقریبی رسیدن به مقصد اضافه شده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

وزیر ارتباطات از ۶ ماهواره آماده ارسال به مدار خبر داد

محمدجواد آذری جهرمی در توییتی نوشت: «۶ ماهواره آماده‌ ارسال به مدار داریم. سرعت ساخت بالا رفته و باید سرعت ارسال به مدار را هم بالا برد. دانشگاه امیرکبیر ساخت ماهواره سنجشی با دقت یک متر را از امروز شروع کرد. بی‌نظیر است. این بار اسمش را شما انتخاب کنید.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

ارسال نظر