مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته سوم دی 98

مهم ترین اخبار فناوری ایران در هفته سوم دی 98 به شرح زیر هستند:

مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته سوم دی 98

مهم ترین اخبار فناوری ایران در هفته سوم دی 98 به شرح زیر هستند:

انتقام سخت؛ اصلی‌ترین هشتگ توییتر فارسی در واکنش به شهادت سردار

روز جمعه، 13 دی ایرانی‌ها با خبر دردناک شهادت سردار قاسم سلیمانی چشم گشودند. بر اساس جدیدترین آمار، انتقام سخت تبدیل به اصلی ترین هشتگ توییتر فارسی شده است.

سامانه رصد و تحلیل محتوای فضای مجازی «دیتاک» که در حوزه داده کاوی (Data Mining) و کلان داده (Big Data) فعالیت دارد، تا عصر روز شنبه ۱۴ دی ماه بیش از ۱۲۰ هزار پست و ۴۹۰ هزار کامنت از اینستاگرام در زمینه اقدام تروریستی آمریکا علیه سردار سپاه قدس جمع‌آوری کرده‌ است و از این دیتا برای افکارسنجی کاربران ایرانی نسبت به این رخداد بهره می‌برد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

جهرمی: در مقابل سانسور صدای ملت ایران در اینستاگرام می‌ایستیم

محمدجواد آذری با بیان این‌که بی‌آبرویی دولت آمریکا و همپیمانانش در سراسر دنیا که البته عده زیادی نیستند، ثابت شده است، اظهار کرد: «این بی‌آبرویی در به شهادت رساندن و ترور بزرگترین نماد مقابله با تروریسم در دنیا مشهود است؛ اینها بی‌آبرو هستند و از بی‌آبرو نیز انتظار رفتار معقول نیست. کسی که بی‌آبروست، اقدامات بی‌آبرویانه خود را ادامه خواهد داد و این افراد همان کسانی هستند که عمری در دنیا فریاد برپا می‌داشتند که ما نماد آزادی بیان و نماد پذیرش حرف‌های منتقد و مخالف خودمان هستیم.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

اینستاگرام در ایران فیلتر می شود یا مجوز فعالیت می گیرد؟

اینستاگرام همچنان به حذف پست‌های مربوط به سردار سلیمانی ادامه می دهد. در همین راستا، آیا اینستاگرام در ایران فیلتر می شود یا مجوز فعالیت می گیرد؟ برای ادامه خبر کلیک کنید.

مذاکره چیلیوری با دیجی کالا برای جذب سرمایه

چند روزی است خبرهایی در رابطه با ورود دیجی کالا به عنوان سرمایه گذار به چیلیوری و تغییر نامش به دیجی فود منتشر می شود. چیلیوری با انتشار بیانیه ای در این رابطه توضیح داد.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب خرید خود توسط دیجی‌کالا تاکید کرده که آنها در حال مذاکره برای فروش خود به دیجی‌کالا نیستند؛ بلکه در مرحله مذاکره برای جذب سرمایه از سمت این شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیکی قرار دارند برای ادامه خبر کلیک کنید.

بانک مرکزی دریافت هزینه پیامک رمز پویا از مشتریان را تکذیب کرد

بانک مرکزی با تکذیب خبر دریافت هزینه پیامک رمز پویا از مشتریان، اعلام کرد: «هزینه دریافت پیامک این رمزها بر عهده بانک‌ها و موسسات اعتباری است.»

بانک مرکزی در پی انتشار اخباری از طرف معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اینکه در مورد هزینه پیامک رمز پویا توافقی با بانک مرکزی انجام نشده است، روز شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای این ادعا را رد کرد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

ادعایی که می تواند به واقعیت تبدیل شود!

وزیر ارتباطات با بیان این نکته که تا پایان تا پایان دولت درصد ارتباط روستاهای کشور به صد در صد می‌رسد؛ این سوال را پیش آورده که آیا رسیدن به این آمار محقق خواهد شد؟

وزیر ارتباطات امروز در نشست اعضای فراکسیون فناوری اطلاعات مجلس گفت: «براساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار، وزارت ارتباطات در سال ۹۷ که کشور با رشد اقتصادی منفی ۴.۸ روبرو شد، به رشد اقتصادی مثبت ۱.۷ در حوزه ارتباطات دست یافت و در بخش فناوری اطلاعات نیز رشد اقتصادی مثبت ۶.۴ را تجربه کرد و سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۱.۷ به ۲.۸۸ رسیده است.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

48 میلیارد پیامک‌ در تابستان 98 رد و بدل شد

تعداد پیامک‌ های درون‌شبکه‌ای توسط هر یک از اپراتورهای تلفن همراه که طی سه ماهه‌ دوم سال‌جاری ارسال شده، بیش از ۴۳ میلیارد در همراه اول، پنج میلیارد در ایرانسل و ۱۵۸ میلیون در رایتل را شامل می‌شود. برای ادامه خبر کلیک کنید.

در تراکنش‌های زیر 100 هزار تومان نیازی به رمز پویا نیست

در حالی که استفاده از رمز پویا از امروز در بانک پارسیان و ملت اجرایی شد، خبرها حکایت از این دارند که در تراکنش‌های زیر 100 هزار تومان نیازی به استفاده از رمز پویا نیست.

با اجرایی شدن رمز پویا در دو بانک کشور؛ در مرحله اول اجرای طرح بانک مرکزی برای رمز دوم یکبار مصرف (پویا)، کاربران می‌توانند تا ۱۰۰ هزار تومان در ۲۴ ساعت تراکنش اینترنتی داشته باشند، بدون اینکه نیاز به رمز پویا پیدا کنند. با توجه به این موضوع، در تراکنش‌های زیر 100 هزار تومان نیازی به رمز پویا نیست. برای ادامه خبر کلیک کنید.

اصرار صدا و سیما بر عادی جلوه دادن قطعی اینترنت

برنامه شب آفتابی که از شبکه سوم سیما با موضوع کارآفرینی روی آنتن می رود، اخیرا به علت تلاش برای عادی جلوه دادن قطعی اینترنت در مرکز توجه قرار گرفته است.

مدت زمانی از پخش این برنامه می‌گذرد؛ اما طی هفته‌های اخیر حواشی مربوط به این برنامه در فضای مجازی حسابی خبرساز شده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

سامانه ارسال پیامکی رمز دوم پویا از ۱۶ دی برای بانک ملت و پارسیان فعال می‌شود

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی خبر از راه‌اندازی سامانه هریم در درگاه‌های پرداختی برای مشتریان بانک‌های ملت و پارسیان در بامداد دوشنبه داد.

به گفته «مهران محرمیان» قرار است به زودی شاهد تعبیه دکمه دریافت رمز پویا در درگاه‌های پرداخت بانکی باشیم و در وهله اول قرار است که مشتریان بانک ملت و پارسیان بتوانند از این سامانه استفاده کنند. سامانه هریم در واقع به مشتریان اجازه می‌دهد که در حین پرداخت بانکی در صفحه درگاه بتوانند با فشردن دکمه دریافت رمز پویا، رمز دوم یکبار مصرف خود را که ۱۲۰ ثانیه اعتبار دارد را در گوشی خود به طور رایگان مشاهده و عملیات پرداخت را انجام دهند. این اقدام باعث می‌شود که دیگر نیازی به اپلیکیشن‌های متعدد بانک‌ها و یا ارسال پیامک هزینه‌بر برای مشتریان نباشد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

هیات تجاری ایرانی به کنگره جهانی موبایل بارسلونا می‌رود

یک هیات تجاری با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به نمایشگاه ۲۰۲۰ GSM اعزام می‌شود، این هیات تجاری با شرکت‌های متناظر خود جلسات رودررو هم برگزار می‌کنند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

بررسی و تصویب بخشی از طرح پیام رسان‌های داخلی در کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی و تصویب معانی و مفاهیم طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های داخلی خبر داد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

استفاده از نرم‌افزارهای داخلی برای دولتی ها الزامی می شود

مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری با هدف ساماندهی سامانه‌های نرم‌افزاری سازمانی و تامین امنیت این نرم‌افزارها الزاماتی را در قالب دو سند امنیتی تدوین کرد.

در این دو سند به صورت جداگانه برای دستگاه‌ها و شرکت‌های ارائه‌کننده محصول وظایفی تعیین شده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

همراه اول رکورددار توسعه ارتباطات روستایی و پوشش جاده ای

طی روزهای اخیر وزیر ارتباطات در نشست اعضای فراکسیون فناوری اطلاعات مجلس مدعی شد تا پایان دولت تمام روستاهای کشور به شبکه ارتباطی متصل خواهند شد. بررسی ها نشان می‌دهد همراه اول در صدر ارتباطات قرار دارد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

حمایت ویژه معاونت علمی از برترین‌های جشنواره وب و موبایل ایران

ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی از برترین‌های گروه‌های ویژه حوزه‌های مختلف تکنولوژی مرتبط با وب و موبایل، حمایت می‌کند برای ادامه خبر کلیک کنید.

تاریخ عرضه گوشی ایرانی به بازار مشخص شد

آذری جهرمی به تازگی در رابطه با تاریخ عرضه گوشی ایرانی اعلام کرده است: «انتظار داریم تا در دهه فجر، ورود گوشی‌های ایرانی را به بازار شاهد باشیم که هم قابل رقابت با مدل‌های خارجی باشند و هم قیمت مناسبی داشته باشند تا تمام اقشار جامعه بتوانند از آن بهره‌مند شوند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

تاکسی‌ های اینترنتی مشمول ۱.۵ درصد عوارض شهرداری شدند

شرکت‌های تاکسی اینترنتی ملزم به پرداخت ۱.۵ درصد عوارض سفر شدند. این تصمیم براساس دستورالعمل نظارتی تاکسی‌ های اینترنتی که ۵ ماه پیش به تصویب ۲ وزارتخانه کشور و صنعت، معدن و تجارت رسید، اتخاذ شده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

حمایت عجیب آذری جهرمی از تولید ایرانی با گوشی آمریکایی

وزیر ارتباطات در هفته های گذشته اشاره زیادی به گوشی ایرانی و حمایت از تولید آن کرده است؛ با این حال آذری جهرمی از گوشی آمریکایی یعنی آیفون استفاده می کند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

ارسال نظر