گزارش اختصاصی از روز دوم اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران + لیست برندگان

 رضا قربانی بنیانگذار فین تک در دومین روز اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران با اشاره وضعیت فعالیت فعالان عرصه مالی گفت: دید مالی چیان به دنیا اینگونه است که هسته و مرکز اصلی کار خود را دنیا می‌دادند و ادبیات پیچیده ای دارند که فقط خودشات متوجه می‌شوند و کس دیگری سر در نمی‌آورد. این موضوع را عنوان کنم که اکثر آدم‌ها از برخی قوانین پیچیده مالی شاکی و گله مند هستند ولی شاید تنها قشری که این قوانین را دوست دارند همین مالی چیان هستند.

گزارش اختصاصی از روز دوم اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران + لیست برندگان

ارائه خدمات نوآورانه مالی در فین تک

رضا قربانی بنیانگذار فین تک در دومین روز اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران با اشاره وضعیت فعالیت فعالان عرصه مالی گفت: دید مالی چیان به دنیا اینگونه است که هسته و مرکز اصلی کار خود را دنیا می‌دادند و ادبیات پیچیده ای دارند که فقط خودشات متوجه می‌شوند و کس دیگری سر در نمی‌آورد. این موضوع را عنوان کنم که اکثر آدم‌ها از برخی قوانین پیچیده مالی شاکی و گله مند هستند ولی شاید تنها قشری که این قوانین را دوست دارند همین مالی چیان هستند.

وی در ادامه همایش با اشاره به استفاده فین تک گفت: سوال اینجا بوجود می‌آید که فین تک چگونه استفاده می‌شود؟ هر کسب و کار وبی و غیر وبی آخر سر به این فرمول می‌رسد، «درآمد - سود = هزینه» که آیا این فرمول اصولی و درست است؟ ولی مالی چیان و بازارهای فرمول کاری که دارند «درامد- هزینه = سود» که اولین چیز برای بازارهای سود مهم است ولی برای صنعت کاری ما درآمد و سود را یکی می‌بینیم.

قربانی گفت: در صنعت اقتصادی سه اصل است که باید با آن توجه ویژه و نگاه علمی داشته باشیم از جمله، سرمایه که نگه داری شده و اضافه کردن آن می‌توان گفت واقعا سخت است. گام دوم، بهروری است که چطور در کار و سرمایه ای که داریم بهتر کار و عمل کنیم .گام سوم، نوآوری است که خیلی ساده باید به آن نگاه کرد که می‌توان گفت خلق پیشنهادی جدید و عملی است .

بنیانگذار فین تک با بیان اینکه فین تک کاربر نوآورانه فناوری خدمات مالی است افزود: فین تک خدمات فناوری در عرصه مالی را تاحدوی پوشش قرار می‌دهد از جمله بانک، بورس و بیمه است که می‌توان گفت مهمترین‌های اقتصاد بشمار می‌آید.

اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران

قربانی اظهار کرد: در ایران بیشتر خدمات مالی پیکان فلش به سمت بانک است یعنی فکر می‌کنند مالی و پول فقط در بانک است ولی با توجه به تورمی که در این چندسال بیشتر شده است تا حدودی بازار بورس را تکان داده ولی باز مردم پیکان فلش خود را به سمت بانک‌ها می‌برند .

وی تصریح کرد: بیمه، که فقط تعریفی از این صنعت داریم این است برای سابقه کاری از آن استفاده شود که تعریف غلطی در اقتصاد ما دارد. ولی در آمریکا یکی از صنعت‌های اصلی در اقتصاد را بیمه گذاشتند ولی در ایران به این شکل نیست. متاسفانه در ایران کل پول در بیمه مساوی با سود یک بانک خیلی کوچک است.

بنیانگذار فین تک با اشاره به رویکرد کاری بانک‌ها گفت: بانکی‌ها فکر می‌کنند کار خیلی سختی دارند انجام می‌دهند سپرده می‌گیرند از همین سپرده‌ها تسهیلات می‌دهند و بعد آن را تسویه می‌کنند. کل کار بانک‌ها به این شکل است. قرار بود در صنعت کسب و کار از دوستان کسب و کار سپرده بگیرند که این سپرده ها را اخذ کردند و قرار بود در قبال این سپرده تسهیلات بدهند که تسهیلات نداده‌اند و این ضعف اصلی بشمار می‌رود.

علوی نیک: بهینه خرج کردن عاملی مهم در کمپین های تبلیغات دیجیتال

مرتضی علوی نیک در مراسم اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران به تبیین راهکارهای افزایش اثربخشی کمپین دیجیتال پرداخت و اظهار کرد: در لیمیت لس با برندهای زیادی کار می کنیم که هر کدام تجربه های زیادی را برای ما به همراه داشته اند.

وی بهینه خرج کردن را یکی از مهمترین موضوعات در تبلیغات دیجیتال عنوان و ابراز کرد: استارتاپ های زیادی دیدم که حجم زیادی پول در اختیار داشتند ولی نتوانستند آن را مدیریت کنند. بهینه خرج کردن یعنی در هزینه کردن با کسی شوخی نداشته باشید. نباید به راحتی پول را برای تبلیغات دیجیتال هزینه کنید.

بنیانگذار لیمیت لس با اشاره به اینکه تبلیغات بنری یکی از روش های تبلیغات است، ابراز کرد: باید در ابتدا بدانید تبلیغات بنری به فروش مستقیم تبدیل نمی شود مگر اینکه در این فضا خوب کار کنید.

علوی نیک با طرح این سوال که چکار کنیم تبلیغ موثر انجام دهیم، بیان کرد: باید لیست بهترین وب‌سایت هایی که به درد کسب و کار شما می خورند را انتخاب کنید و به صورت مستقیم با آنها وارد مذاکره شوید. این کار باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

وی ادامه داد: پس از انتخاب سایت ها یک اکسل بسازید و آدرس سایت، الکسای ایران، ترافیک ماهانه و قیمت هر بنر را در آن بنویسید و با سایت هایی که بهترین شرایط را برای کار شما دارند مذاکره کنید. قیمت سایت ها مانند قیمت بیلبورد است و باید تخفیف بگیرد.

علوی نیک در پایان با تاکید بر اینکه باید بتوانید از درآمد کمپین پول کمپین را پرداخت کنید، خاطرنشان کرد: کمپین های دیجیتال مانند بورس هستند و باید دائماً آن را کنترل کنید.

اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران

در ادامه در نشست تخصصی بررسی خسارت معنوی قطعی اینترنت در آبان ماه در روز دوم دوازدهمین جشنوراه وب و موبایل با حضور فعالان این عرصه برگزار شد.

مصطفی امیری بنیانگذار موسسه زرین پال در این خصوص گفت: اگر بخواهم صادقانه عنوان کنم ضررهای مالی شدید نه تنها من بلکه خیلی از دوستانمان در این مدت دیدند که مدتها طول خواهد کشید به حالت اول برگردیم و این به ضرر ما و بدنه اکوسیستم وارد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: نباید به اینگونه باشد که هر کسی دوست دارد دکمه قطع اینترنت را بزند و بخواهد به این بدنه صدمه بزند اصلا کسی که پایش را روی سیم اینترنت می گذارد که بخواهد قطع کند ایا به فکر بقیه است؟ قطع به یقین اینگونه نیست. وقتی اینترنت قطع شد واقعا تصمیم داشتتم از ایران بروم ولی بازم منصرف شدم و ماندم ولی با این روال بدنه در حال تضعیف است.

مهمان بعدی این نشست عطا خلیلی بود که در خصوص مشکلات ناشی از قطع اینترنت در آبان ماه عنوان کرد: لطمه خیلی زیادی در کسب و کار خوردیم که خیلی‌ها پسرفت داشتند و حتی رشد نکردند حتی نیرو و ایده هایشان از بین رفت و اکوسیستم ما کوچک شد در حالی که خیلی زحمت کشیدم که به اینجا برسیم.

وی در ادامه این نشست گفت: شاید قطعی اینترنت به نفع خیلی ها شد همانطور به ضرر خیلی ها هم شد بازهم عنوان می کنم این اکوسیستم در حال کوچک شدن است.

در ادامه این نشست تخصصی مصطفی نقی پور یکی دیگر از فعالان عرصه وب و موبایل درباره قطعی اینترنت گفت: به صراحت می‌توانم بگویم آبروی من رفت. در جریان هستید برای کسی که بیشتر از دو دهه دراین عرصه فعالیت دارد و به این صراحت عنوان کند آبرویم سر قطعی اینترنت رفت، یعنی کار خیلی شدیدتر از این حرف‌ها است.

وی ادامه داد: متاسفانه در فضایی حضور داریم که فقط بلد هستیم جنگ روانی ایجاد کنیم و تخصص ما در مدیریت بحران است که واقعا به ضرر این بدنه است و نمیدانم برخی از مسؤولان به دنبال چه هستند که ما یعنی این اکوسیستم را تحت فشار می‌گذارند.

مهمان بعدی این نشست که امیرحسین ناطقی بود، درباره اتفاقات آبان ماه گفت: همه از وضعیت به وجود آماده ناراحت بودند و شاید برخی از اپلیکیشن‌ها در آن بازه زمانی تا حدودی پیشرفت داشت و اگر بخواهم صادقانه عنوان کنم در این بازه زمانی اپلیکیشن من ۲ بربر رشد کرد ولی باز به نقطه اول برگشتیم و متاسفانه تعریف درستی در ایران برای این صنعت اصلا وجود ندارد

برگزیدگان جشنواره وب و موبایل ایران

دومین مرحله از معرفی برگزیدگان این جشنواره در دو بخش آرای مردمی و آرای هیات داوران برگزار شد. برگزیدگان تجلیل شده در بخش دوم به شرح زیر است:

  • بهترین وب‌سایت در حوزه سلامت، بهداشت و زیبایی: دکتر سلام
  • بهترین اپلیکیشن پیشرونده سال ۹۸: بانک سامان
  • بهترین اپلیکیشن نوآور سال ۹۸: آپ
  • بهترین وب‌سایت در حوزه شهری و محله ای از نظر هیات داوران: قشم گردی
  • بهترین وب‌سایت در حوزه شهری و محله ای از نظر مردم: قم فود
  • بهترین کتاب در حوزه کارآفرینی: آریانا قلم
  • بهترین وب‌سایت از نظر محتوایی: آی سمینار
  • بهترین وب‌سایت شخصی از نظر هیات داوران: دکتر رعنا هاشمی
  • بهترین وب‌سایت شخصی از نظر مردم: دکتر محمد جباری
  • بهترین وب‌سایت در موضوع افراد مشهور از نظر هیات داوران و مردم: رضا صادقی
  • بهترین وب‌سایت و اپلیکیشن در حوزه کسب و کار از نظر هیات داوران و مردم: با سلام
  • بهترین وب‌سایت در حوزه تامین کنندگان اینترنت و زیر ساخت از نظر هیات داوران: لینکپ
  • بهترین وب‌سایت در حوزه تامین کنندگان اینترنت و زیر ساخت از نظر مردم: شبکه ارتباطات لوناپارس
  • بهترین وب‌سایت در حوزه شرکت ها و موسسات خصوصی از نظر هیات داوران: کاله
  • بهترین وب‌سایت در حوزه شرکت ها و موسسات خصوصی از نظر مردم: پارس آرای کوهستان
  • بهترین وب‌سایت در حوزه شرکت های طراحی سایت از نظر هیات داوران: وب‌سایت نوین
  • بهترین وب‌سایت در حوزه شرکت های طراحی سایت از نظر مردم: فرا موج
  • بهترین وب‌سایت در حوزه آموزش آنلاین از نظر هیات داوران: فرانش
  • بهترین وب‌سایت در حوزه آموزش آنلاین از نظر مردم: وب‌سایت آگاهی کسب و کار اینترنتی
  • بهترین اپلیکیشن در حوزه آموزش آنلاین: قبولی
  • بهترین اپلیکیشن در بلاگ، شبکه اجتماعی و پیام رسان ها: بپرسیم
  • بهترین وب‌سایت در بلاگ، شبکه اجتماعی و پیام رسان ها: ویرگول.
ارسال نظر