ادغام تخفیفان و نت برگ آتش بسی پس از سه سال جنگ است

در نشست خبری ادغام شرکت های تخفیف نت برگ و تخفیفان، نازنین دانشور، مدیرعامل تخفیفان در رابطه با تصمیم این دو شرکت برای ادغام به پیشینه شکل گیری این تصمیم اشاره کرد و گفت: «نت برگ و تخفیفان در سال ۹۰ با فاصله یک ماه از یکدیگر کارشان را آغاز کردند. در ادامه شکل گیری هر دو شرکت بیزینس مدل خود را ادامه دادند و به رشد ۳۰۰ درصدی رسیدند. سال ۹۵ کار را در استان های دیگر کشور ادامه دادیم. در سال ۹۶ تمرکز تخفیفان به سمت گردشگری و نت برگ به سمت شرکت های B to B (فروش محصولات به شرکت های دیگر) رفت.»

ادغام تخفیفان و نت برگ آتش بسی پس از سه سال جنگ است

در نشست خبری ادغام شرکت های تخفیف نت برگ و تخفیفان، نازنین دانشور، مدیرعامل تخفیفان در رابطه با تصمیم این دو شرکت برای ادغام به پیشینه شکل گیری این تصمیم اشاره کرد و گفت: «نت برگ و تخفیفان در سال ۹۰ با فاصله یک ماه از یکدیگر کارشان را آغاز کردند. در ادامه شکل گیری هر دو شرکت بیزینس مدل خود را ادامه دادند و به رشد ۳۰۰ درصدی رسیدند. سال ۹۵ کار را در استان های دیگر کشور ادامه دادیم. در سال ۹۶ تمرکز تخفیفان به سمت گردشگری و نت برگ به سمت شرکت های B to B (فروش محصولات به شرکت های دیگر) رفت.»

دانشور ادامه داد: «در سال ۹۷ کارمان در استان ها ادامه پیدا کرد و استفاده از کدهای تخفیف را شروع کردیم. در سال ۹۸ به دلیل تغییرات سازمانی که رخ داد در تخفیفان سرویس کش بک را با عنوان «پول تو» شروع کردیم.»

وی با اشاره به این که تعداد شرکای تجاری که دو مجموعه با آن ها کار کردند ۸۰ هزار شرکت SME (شرکت های متوسط کوچک) بوده و بالای ۱۰ میلیون مشتری و کاربر داشته، افزود: «بعد از دریافت دیتابیس هایی که وجود داشت، مشتریان نت برگ و تخفیفان را مقایسه کردیم و به این نتیجه رسیدیم که ما ۱۸ درصد مشتری مشترک داریم که در سال ۹۸ به ۹ درصد کاهش پیدا کرده است. ضمن این که ما دو دسته مشتری خاص داریم.»

دانشور با اعلام این نکته که یکی از دلایلی که منجر به ادغام این دو مجموعه شد، جنس متفاوتی است که کاربرانشان دارند تصریح کرد: «این جنس متفاوت کاربری ما را به این نتیجه رساند که در این چند سال اشتباه جنگیدیم. ما یکی از جدی ترین رقابت های اکوسیستم را پشت سر گذاشتیم. برای شکل گیری ادغامی که امروز درباره آن صحبت می کنیم سه مرتبه مذاکره کردیم و امسال به نتیجه رسیدیم که این رقابت منجر به کاهش خلاقیت و عدم تمرکز ما شده است.»

به اعتقاد مدیر عامل تحفیفان، این ادغام جهت مشترک کردن اهداف و کنار گذاشتن تقابل گرفته شده، و در این رابطه ادامه داد: «آپشن های مختلف پیش روی ما وجود داشت؛ می توانستیم برند جدید ایجاد کنیم این دو را با یکدیگر ترکیب کنیم یا با هر دو برند راه را ادامه دهیم. در این راستا تحلیل ها شروع شد و به این نتیجه رسیدیم که دو برند را حفظ کنیم چون ذات دو برند متفاوت است و مشتری های خاص خود را دارند.»

دانشور درباره روزهایی که در آینده در انتظار این دو مجموعه است، افزود: «ادغام اجازه می دهد تصویر بزرگتری را در مجموعه خدماتی ها ببینیم. مهم تر از همه منجر به خلق ارزش برای شرکای تجاری و ایجاد پلتفرم برای اس ام ای هاست که سرویس های را ارائه بدهیم که آن ها نیاز دارند. قصد داریم نوع تخفیف را سمت مشتری ها تغییر دهیم. در حوزه سفر می خواهیم به کاربران کمک کنیم که بهترین خرید و هوشمندانه خرید کنند.»

در ادامه علیرضا صادقیان، مدیرعامل نت برگ درباره این ادغام که شاید منجر به رخ دادن انحصار شود گفت: «قصد داریم تمرکز خود را روی توسعه برندمان بگذاریم نه این که به سمت انحصار برویم. در این سال ها رقابت مانع از این شده بود که به شکل دقیق به توسعه فکر کنیم. اکنون در شهرستان ها سایت های بسیار خوبی در حال کار کردن هستند که ما در آن جا خیلی نفوذ نداریم مانند شیراز تخفیف و یزد تخفیف.»

او تاکید کرد: «نت برگ و تخفیفان طی این سالها به دلیل متمرکز بودن روی شیوه های رقابت، نتوانستند تمرکزشان را برای تکنولوژی صرف کرده و ارزش افزوده ایجاد کنند. تصمیم جدی برای ادغام از این جا شکل گرفت.»

محمدرضا خواجه نصیر، مدیر صندوق جسورانه آرمانی که روی این طرح سرمایه گذاری کرده است نیز در ادامه گفت: «برای ادغام این دو شرکت جلسات متعددی ترتیب داده شد. این کار بزرگی است که منجر شده تا امروز دو رقیب که در فضای رقابت کسب و کار با هم سرسختانه رقابت می کردند کنار یکدیگر نشستند و تصمیم به همکاری گرفتند. اتفاق خوش یمنی که رخ داده باید الگویی برای فضای کسب و کار کشور باشد. جسارت، جوانی و نگاه به آینده که سه خصوصیت در فاندرهای این شرکت هاست، باعث شده در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.»

ارسال نظر