از بازار تجریش تا راه آهن، در پلتفرم فروشگاهی دیوار!
به اعتقاد آرمندهی تجربه خرید از دیوار فروشگاهها همانند تجربه پاساژگردی آنلاین است و در توضیح میزان استقبال از این سرویس تصریح کرد:« در ۲ هفته گذشته بیش از ۳۰۰۰ فروشگاه در دیوار فروشگاهها شروع به فعایت کردند که با تعداد فروشگاههای دو طرف خیابان ولیعصر تهران از میدان راهاهن تا میدان تجریش برابر است.»
مدیرعامل دیوار با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت:« شیوع کرونا در ایران و تعطیلی کسبوکارها به واسطه قرنطینه از اسفند ۹۸ ما را به فکر راهاندازی سرویس دیوار فروشگاهها انداخته است. این سوریس قرار است از سویی بخشی از ضرر و زیان کسبوکارهای آفلاین را پوشش دهد و از سوی دیگر تجربه جدیدی از خرید آنلاین را به کاربران ارائه دهد.»
اشکان آرمندهی با اشاره به این موضوع که باشیوع کرونا، کسبوکارهای آفلاین که تجربهای از خرید و فروش آنلاین نداشتند، بیش از همه دچار زیان شدند تاکید کرد:« با وجود اینکه پیش از این هم فروشگاهها در دیوار فعالیت میکردند، برای کمک بیشتر به مردم و کسبوکارها در شرایط به وجود آمده به واسطه شیوع کرونا، تصمیم گرفتیم سرویسی را راهاندازی کنیم که فروشگاههای آفلاین بتوانند شعبه آنلاین خود را در آن راهاندازی کنند.»
مدیرعامل دیوار با این توضیح که در سال ۹۸ بیش از ۴۰۰ هزار فروشگاه محصولات یا خدمات خود را در دیوار ارائه میکردند افزود:« همچنین امکان راهاندازی فروشگاه برای مشاورین املاک و نمایشگاهداران خودرو در دیوار وجود داشت. ولی با توجه به اینکه دیوار بیش از ۳۵ میلیون کاربر دارد، هدف از راهاندازی دیوارفروشگاهها؛ ارائه تسهیلاتی به کسبوکارها برای عرضه راحتتر محصولات خود بود.»
مدیرعامل دیوار در توضیح مزیتهای اصلی این سرویس گفت:« کمیسیون صفر برای فروشندهها و خریداران، امکان خرید کالای نو با قیمت مناسب به واسطه ایجاد امکان مقایسه قیمت کالا و ایجاد امکان ارتباط مستقیم خریدار و فروشنده است.»
به اعتقاد آرمندهی تجربه خرید از دیوار فروشگاهها همانند تجربه پاساژگردی آنلاین است و در توضیح میزان استقبال از این سرویس تصریح کرد:« در ۲ هفته گذشته بیش از ۳۰۰۰ فروشگاه در دیوار فروشگاهها شروع به فعایت کردند که با تعداد فروشگاههای دو طرف خیابان ولیعصر تهران از میدان راهاهن تا میدان تجریش برابر است.»
در ادامه علی رسولی، مدیرمارکتینگ دیوار در رابطه با فرآیند راهاندازی سرویس جدید دیوار، گفت: «از اوایل اسفند که کرونا در ایران شیوع پیدا کرد، حدس میزدیم که ممکن است این شرایط ادامهدار شود و به واسطه قرنطینه مشکلاتی برای کسبوکارها پیش آید. به همین دلیل به دنبال راهحلی بودیم که منجر به این شد که همکارانم در دیوار تلاش خود را برای طراحی پروداکت جدید و ارائه آن آغاز کنند.»
رسولی با اشاره به این مهم که سرویس دیوار فروشگاهها اخیرا به طور آزمایشی برای کاربران تهرانی آغاز به کار کرده است تاکید کرد:« در حال حاضر بر کیفیت سرویس تمرکز داریم. این سرویس نه تنها هزینه خردهفروشی را کاهش میدهد بلکه بازده جذب و حفظ مشتری را افزایش میدهد.»
او با اشاره به اینکه ثبت نام و دریافت پنل کاربری در دیوار فروشگاهها رایگان است افزود:« برای همراهی با کسبوکارها برای فعال شدن در این سرویس، ۲۰ اگهی رایگان در اختیار افرادی که ثبتنام میکنند، قرار میگیرد.»
مدیران دیوار در پاسخ به سوال خبرنگار کلیک مبنی بر اینکه چرا دیوار علی رغم اینکه بازیگر اول حوزه آگهی و نیازمندهی است در این زمینه از رقیب خود دیرتر وارد عمل شد تاکید کردند:« قطعا زمانبندی در زمان پیش از این میتوانست مزیت خاص خود را داشته باشد؛ اما تایمینگ درست بر اساس نیازهای جامعه و عرضه کنندهها نیز اصل مهمی است. هدف ما پس از بحران کرونا در اسفند ماه برای ارایه تجربه تجربه خرید آنلاین؛ کمک کنندگی برای تردد کمتر و رعایت فاصله اجتماعی و رفع نیازمندیها شکل گرفت و بااستقابل خوبی نیز مواجه شده است.»
آرمندهی در خصوص دلیوری و ارسال محصولاتی که قرار است در این فروشگاهها عرضه شود نیز تاکید کرد:« در شروع سرویس، تمرکز ما بیشتر روی کیفیت سرویس و عرضه کننده هاست. و دلیوری و پرداخت تحت کنترل ما نیست اما برنامههای برای امن شدن پرداخت ها داریم. در حال حاضر مهمترین مسئولیتی که در دیوار فروشگاه ها داریم مسئولیت پلتفرمی است. در مبحث پرداخت نیز به این سمت خواهیم رفت که فروشنده ها امکان پرداخت در محل را برای کاربران مهیا کنند تا کاربران تجربه خرید بهتر؛ و با اطمینان بیشتری را تجربه کنند. این موضوع برای فروشندگان دیوار یک مزیت تلقی خواهد شد. در خصوص ارسال محصول نیز به واسطه ارتباط مستقیمی که میان خریدار و فروشنده وجود دارد میتونند با سرعت بالاتری با هماهنگی طرفین به نتیجه برسند.»
رسولی در خصوص این سوال که آیا انحصاری در همکاری با فروشگاهها وجود دارد یا خیر نیز تاکید کرد:« در این موضوع اصراری بر همکاری انحصاری با دیوار نداریم و فروشگاهها میتوانند همزمان با سایر پلتفرمها نسبت به ثبت و تایید اطلاعات در دیوار اقدام کنند.»