از پویش «در خانه بمانیم» تا پویش «از خانه بخریم» با رضا الفت نسب

 رسانه کلیک - پس از شیوع کرونا و تشکیل زنجیره در خانه بمانیم اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با راه اندازی پویش «از خانه بخریم» تلاش کرده است ضمن کمک به افراد برای خرید اینترنتی به قطع شدن زنجیره انتقال بیماری کرونا کمک کند.

از پویش «در خانه بمانیم» تا پویش «از خانه بخریم» با رضا الفت نسب

رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در این خصوص و در گفتگو با خبرنگار کلیک می‌گوید:« با توجه به شیوع ویروس کرونا و در ادامه راه افتادن پویش در خانه بمانیم باید اتفاقی می‌افتاد تا مردم بتوانند کارهای خود را انجام دهند. از این روی با همکاری وزارت ارتباطات، وزارت صمت، اتاق اصناف بازرگانی و اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی تصمیم گرفتیم با راه اندازی پویش از خانه بخریم به کمک افراد بیاییم.»

الفت نسب با توضیح این موضوع که قبل از عید نیز وزارت صمت سراغ فروش اینترنتی قبل از سال نو رفته بود اما با مشکلاتی در زمینه لجستیک همراه شده بود ادامه می‌دهد:« برای محقق شدن این روند با اداره پست و ناوگان های حمل و نقل آنلاین وارد همکاری شده ایم تا به تسهیل روند خرید اینترنتی افراد کمک کنیم.»

او در رابطه با چگونگی ثبت نام سایت ها در این پویش می‌گوید:« سایت هایی که آمادگی ارایه خدمات دارند از سراسر کشور می توانند در این پویش شرکت کرده و حضور داشته باشند. مرم نیز می توانند با خرید از این سایت‌ها بیشتر از پیش سراغ خرید اینترنتی بروند و در صورتی که شکایتی از سایتی داشته باشند اتحادیه حتما پیگیر موضوع خواهد بود.»

الفت نسب با عنوان اینکه فاز دوم این پویش از روز گذشته استارت خورده است ادامه می ‌دهد:« در فاز دوم این پویش؛ بستر فروش غیر حضوری در اختیار اصناف قرار داده شده است تا ضمن راه اندازی غرفه‌های الکترونیکی از لحاظ لجستیک و حمل و نقل نیز تامین باشند.» الفت نسب معتقد است هدف این پویش آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ خرید اینترنتی است و می‌گوید:« بنابراین تمام سایت هایی که ثبت نام می‌کنند کاملا بررسی می‌شوند و در مواردی حتی تایید نمی‌شوند.»

الفت نسب در پاسخ به این سوال که استقبال از این پویش تا به امروز به چه صورتی بوده است تاکید می‌کند:« تا به امروز کسب و کارهای فعلی که در این پویش شرکت کرده‌اند از روند کلی راضی بوده‌اند و توانستند از این طریق یوزو جذب کنند.» او همچنین در خصوص حضور سایت تخفیفان و سوتفاهماتی در این خصوص که تخفیفان تخفیف ارایه می دهد تا به مراکز متفاوت با تخفیف مراجعه کنیم و حضور این سایت در پویش «از خانه بخریم» عجیب به نظر می‌رسد؛ می گوید:« سایت تخفیفان سرویس‌ جدیدی راه اندازی کرده است که در آن کسب و کارهای خانگی در آن فعالیت داشته و حتی اقدام به ارسال محصولات می کنند. حضور تخفیفان با وجهه ارایه خدمات کسب و کارهای خانگی در این پویش شکل گرفته است و به فعالیت عمده این سایت که ارایه تخفیف گروهی است ربطی ندارد. در انتخاب سایت‌ها به این موضوعاتی از این دست که حتما ارایه خدمات سایت ها معطوف و مشروط به حضور مردم در منزل باشد توجه ویژه داریم.»

بعید می دانیم تغییراتی در روند رمز پویا اتفاق بیفتد!

الفت نسب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هنوز هم برخی از کاربران موفق به دریافت رمز پویای خود نشده‌اند و این موضوع چقدر در خرید مردم موثر بوده است و آیا با بانک مرکزی در این خصوص به گفتگو نشسته‌اند؛ توضیح می‌دهد:« در روزهای پایانی سال 98 مذاکراتی با دوستان بانک مرکزی داشتیم و قرار شد با ایجاد کارگروهی دوستان بخش خصوصی با بانک مرکزی به گفتگو بنشینند. اما با توجه به روندی که بانک مرکزی در پیش گرفته است بعید می دانم تغییراتی در روند رمز پویا اتفاق بیفتد.»

الفت نسب در انتها با تاکید بر این نکته که امیدوار است با پایان یافتن دوران کرونایی اطلاعات و آگاهی مردم نسبت به خرید اینترنتی بیشتر شده باشد می‌گوید:«برخی به اشتباه تصور می کنند عدد خرد فروشی آنلاین در این دوار می تواند 2 و حتی سه برابر شود! اما نکته مهم اینجاست که هنوز هم مردم به خرید اینترنتی اعتماد کافی ندارند. کسب و کارهای اینترنتی باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند تا به مرور زمان فرهنگ‌سازی درست و لازم شکل گرفته و به صورت فرهنگی درست در میان مردم جا بیفتد.

ارسال نظر