استارت آپ های علوم شناختی مورد حمایت قرار می‌گیرند | ارسال درخواست تا 20 تیر ماه

رسانه کلیک - استارت آپ های علوم شناختی فعال در شرکت‌های شتاب‌دهنده و تولیدکننده محصولات و خدمات شناختی تا ۲۰ تیر ماه مهلت دارند تقاضای خود را برای حمایت‌ به ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ارائه کنند.

استارت آپ های علوم شناختی مورد حمایت قرار می‌گیرند | ارسال درخواست تا 20 تیر ماه

این دومین فراخوان حمایت از خدمات و محصولات شناختی است که طی آن استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق فناوری شناختی حمایت خواهند شد. در این طرح شرکت‌هایی مورد حمایت قرار می‌گیرند که دارای ایده نوآورانه و مسئله‌محور در زمینه علوم و فناوری‌های شناختی، تیم کامل و مدل کسب‌وکار بوده و نیازمند سرمایه در مراحل اولیه باشند.

بر اساس آیین‌نامه این فراخوان، گروه‌های فعال در این زمینه باید متشکل از حداقل سه نفر شامل عضو فنی، شناختی و کسب‌وکار بوده و روی ایده، محصول یا خدمات متمرکز بر علوم و فناوری شناختی و در چارچوب اولویت‌های ستاد متمرکز باشند.

در این فراخوان، استارت آپ های علوم شناختی باید عضو یک شتاب‌دهنده/مرکز رشد بوده و دارای قرارداد مکتوب باشند و حداقل مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از طریق شتاب‌دهنده/مرکز رشد برای تولید محصول و سرمایه‌گذاری اولیه غیرشتابدهی پرداخت شده باشد.

محققان و پژوهشگران فعال در شتاب‌دهنده‌ها و استارت آپ های علوم شناختی در اولین فراخوان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، ۱۵ ایده در امر تولید و توسعه محصولات و خدمات خلاق و نوآور شناختی ارائه کردند که پس از ارزیابی و تأیید اولیه توسط داوران ستاد، با تولید و توسعه پنج محصول موافقت شد.

حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق و فناور شناختی شامل حمایت از خدمات پیش‌شتابدهی، شتابدهی، سرمایه مرحله بذرمایه، تسهیل جذب سرمایه‌گذاری، حمایت در قالب یارانه فروش و حمایت جهت اخذ مجوز و استانداردهای لازم خواهد بود.

در برنامه حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق و فناور در حوزه علوم شناختی، طرح‌ها بر اساس فراخوان عمومی ستاد دریافت و نتیجه نهایی پس از ارزیابی و تأیید اولیه توسط داوران ستاد اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، متقاضیان می‌توانند تا بیستم تیر ماه از طریق سایت cogc.ir ثبت‌نام کنند.

ارسال نظر