استعلام پیامکی تعداد سیم کارت‌های ثبت شده به نام افراد

رسانه کلیک - از این به بعد افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه استعلام سرویس‌های مشترکان، از تعداد سیم کارت‌های ثبت شده با کد ملی خود با خبر شود.

استعلام پیامکی تعداد سیم کارت‌های ثبت شده به نام افراد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با معرفی سامانه استعلام سرویس‌های مخابراتی به عنوان راه‌حلی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها، اعلام کرد: برای ساماندهی سیم کارهای با هویت متناقض، سامانه استعلام خدمات مربوط به سرویس‌های مخابراتی ثبت‌شده به نام مشترکان، راه‌اندازی شده است؛ سامانه‌ای که راه‌های سوءاستفاده از طریق سیم‌کارت و سایر خدمات ارتباطی را مسدود می‌کند.

در این سامانه که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی شده است، کاربران می‌تواند تعداد تمامی سرویس‌های مخابراتی که به نام وی ثبت‌شده است را استعلام کنند. نتیجه این استعلام از طریق این سامانه به خط تلفن همراه اعلام‌شده توسط کاربر، پیامک می‌شود.

در فاز اول طرح، تعداد سیم‌کارت‌های کاربران در اپراتورهای تلفن همراه و در فازهای بعد، تعداد سایر سرویس‌های مخابراتی نظیر ADSL، تلفن ثابت، TD-LTE، وایمکس و… اعلام می‌شود.

برای مراجعه به این سامانه، کاربر باید به به نشانی سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سپس بخش استعلام سرویس‌های مشترکان مراجعه کرده و با ثبت اطلاعات هویتی خود، پیامک حاوی تعداد سیم کارت‌های ثبت شده و سایر خدمات سرویس‌های مخابراتی به نام وی را از طریق پیامک دریافت کند.

همچنین کاربران می‌توانند از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامشان ثبت‌شده است با ارسال پیامک حاوی شماره ملی خود به سرشماره ۳۰۰۰۱۵۰ نیز مطلع شوند.

ارسال نظر