اصرار صدا و سیما بر عادی جلوه دادن قطعی اینترنت

مدت زمانی از پخش این برنامه می‌گذرد؛ اما طی هفته‌های اخیر حواشی مربوط به این برنامه در فضای مجازی حسابی خبرساز شده است.

اصرار صدا و سیما بر عادی جلوه دادن قطعی اینترنت

مدت زمانی از پخش این برنامه می‌گذرد؛ اما طی هفته‌های اخیر حواشی مربوط به این برنامه در فضای مجازی حسابی خبرساز شده است.

داستان این برنامه از زمانی شروع شد که محمد رهی بنیان‌گذار زودشور و داروخانه آنلاین با پخش ویدیویی یک دقیقه‌ای از حضور خود در این برنامه در صفحه شخصی خود، تلاش کرد مهم ترین بخش این گفتگو و ضررهایی که کسب و کارش در ده روز قطعی اینترنت به جان خرید و درخواست خود از مسئولان دولتی را به اشتراک بگذارد.

در ادامه این ویدیو دست به دست چرخید و نکته مهمی که در این ویدیو بسیار مورد توجه قرار گرفت، نکاتی در رابطه با پاسخ های مجری برنامه بود. رهی در این برنامه عنوان کرد: «از مسئولان دولتی خواهشمندیم تو رو خدا اینترنت را قطع نکنید. تمام فروش ما در ده روز قطعی اینترنت با خاک یکسان شد. درآمد ما به صفر رسید و مجبور شدیم به کارمندان مرخصی اجباری بدهیم.» در پاسخ به این صحبت های محمد رهی مجری برنامه گفت: «خوب سرورهای خود را به ایران بیاورید!»

رهی در پاسخ دوباره گفت: «اتفاقا سرورهای ما در ایران است. ولی زمانی که مشتری هدف ما نتواند وارد سایت شود چه مزیتی دارد؟ ورودی ما از گوگل است. مردم عادت دارند بر اساس نیازهای خود سرچ خود را در گوگل انجام داده و به آیتم هایی که بالا می آیند، دسترسی پیدا کنند. همین که مردم دسترسی به گوگل ندارند، رسیدن به مشتری هدف نیز برای ما مشکل شده است.»

پاسخ مجری در این قسمت بسیار قابل توجه و تامل بود! جمشیدی گفت: «خوب این نشان می دهد شما باید تبلیغ کنید!»

رهی در پاسخ گفت: «بله؛ صدردصد اما قطعی اینترنت نه تنها ما که همه کسب و کارها را دچار مشکل کرد.» در ادامه چون انتهای برنامه بود بدون رسیدن به نتیجه برنامه به پایان رسید. در ادامه ویدیوی آن را مشاهده می کنید:

گارد مجری برنامه در مقابل تقاضای یک کارآفرین و در ادامه پاسخ های بی ربط دادن به یک کارآفرین موضوع مورد بحث این روزهای افراد در فضای مجازی است. زمانی که افراد در کامنت‌های پست محمد رهی نسبت به صحبت‌های مجری که نوعی حمایت از قطعی اینترنت قلمداد شده بود، واکنش نشان دادند، مجری برنامه، شاهین جمشیدی وارد میدان شد و سعی کرد با پاسخ به این کامنت‌ها داستان را شفاف کند؛ اما همین اوضاع را بدتر کرد. جمشیدی عنوان کرد: «مثلا دیجی کالا در مدت قطعی اینترنت فروشی دوبرابری داشت!»

جمشیدی در حالی این صحبت را مطرح کرده است که برندینگ ده ساله دیجی کالا و فعالیتش مزید بر علت بوده است. هر چند در این رابطه دیجی کالا نیز عنوان کرد در برخی از قسمت های کار خود دچار اختلال شده است. ضمن اینکه مردم آدرس سایت ها قطعا حفظ نیستند و برای رسیدن به سایت مورد نظر خود یاد گرفته اند که سراغ گوگل بروند. زمانی که مجری از دل اهالی کسب و کار نیست؛ دیتایی که باید را ندارد و نمی تواند بحث را با پاسخ های خارج از بحثی همانند کمبود تبلیغات پاسخ می دهد.

محمد رهی در این رابطه در گفتگو با خبرنگار کلیک می گوید: «حقیقت این است زمانی که از ما برای شرکت در این برنامه دعوت شد؛ نکته خاص و خط قرمزی در رابطه با گفتگو مطرح نشد. صحبت‌ها خوب پیش رفت تا رسیدیم به صحبت‌های انتهایی. من هم به نوبه خودم و ضرباتی که در ده روز قطعی اینترنت متوجه کسب و کار خودم شده بود و از طرف تمام کسب و کارهای آنلاینی که دچار ضررهای زیادی شدند، سعی کردم در رابطه با قطع نکردن اینترنت روی صحبتم با دولت باشد.»

بنیانگذار زودشور ادامه می‌دهد: «واکنش مجری در برنامه و در ادامه به دلیل کمبود زمان اجازه دفاع ندادن نیز به کنار. زمانی که افراد در اینستاگرام در پست من به این قضیه اعتراض کردند؛ مجری برنامه سعی کرد پاسخگو باشد. بماند که مثال‌هایی در رابطه با دیجی کالا آورد که شخصا برای من قابل قبول نبود. چون همه همانند دیجی کالا از ده سال پیش استارت مسیر خود را نزده‌اند. اما در ادامه با بیشتر شدن واکنش ها مجری مذکور در دایرکت من را به تشویش اذهان متهم کرد و عنوان کرد که از من به پلیس فتا شکایت خواهد کرد.»

رهی ادامه می‌دهد: «به نظرم حق طبیعی من بوده که ضررهایی که جبران ناپذیر بوده را عنوان کرده ام. اینکه این مجری احتمالا در جریان زیان‌های تمام کسب و کارهای ایرانی نبود و تلاش کرد با سرور را داخل ایران بیاورد و ... هم پاسخگو باشد هم به کنار. من بهترین نکته گفتگو را در صفحه شخصی خودم با مخاطبانم به اشتراک گذاشتم. این موضوع که مجری برنامه سعی کرده حمایتی از قطعی اینترنت داشته باشد؛ دیدگاه تمام افرادی بوده که در این اکوسیستم فعالند و در جریان زیر و بم همه اتفاقات قرار دارند.»

به ادعای سازندگان، این برنامه بازدید این برنامه بالای 5 میلیون است. از طرفی حتی اگر این بازدید 5 هزار نفر هم باشد؛ در مقابل صفحه شخصی محمد رهی قطعا بازدید بیشتری داشته و باز خورد می‌گیرد.

چنین پاسخی از یک مجری که با عنوان تخصصی در آن برنامه حضور پیدا کرده؛ قطعا ناامید کننده است. در حالی که بزرگترین کسب و کارها همانند علی بابا؛ تخفیفان و... عنوان کردند که با ضررهای زیادی در روزهای قطعی اینترنت مواجه شده‌اند، خط بطلانی بر پاسخ مجری در میان کامنت‌ها که بسیاری از کسب و کارها فروش بیشتری پیدا کرده اند می کشد.

از طرفی زمانی که یک مجری تفاوت میان مارکتینگ قوی و تبلیغات را نمی داند و در پاسخ می گوید: «تبلیغاتتون را بیشتر کنید» نیمی از افراد این اکوسیستم را با علامت سوالی مبهم روبه‌رو می کند. کاش صدا و سیما با تمام انتقاداتی که هر روز بیشتر از دیروز به واقعیت تبدیلش می کند کمی بهتر به قضایا نگاه می کرد و تلاش می کرد زمانی که برنامه ای به ادعای خود تخصصی می سازد؛ با یک مجری متخصص به افرادی که در برنامه حاضر می شوند بی احترامی نکند!

حجم ویدیو: 2.51M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44 | دانلود ویدیو
ارسال نظر