اطلاعیه صباایده ، در توضیح پایان فعالیت "لنزور"

رسانه کلیک - چند روز پیش شبکه اجتماعی داخلی «لنزور» از پایان فعالیت خود خبر داد و حالا هلدینگ صباایده، مالک این شبکه اجتماعی، اطلاعیه‌ای در خصوص پایان فعالیت لنزور منتشر کرده است.

اطلاعیه صباایده ، در توضیح پایان فعالیت "لنزور"

لنزور، در سال ۱۳۹۲ و با هدف توسعه یک شبکه‌های اجتماعی عکس محور توسط هلدینگ صباایده، فعالیت خود را آغاز کرد. حالا در پایان مرداد ۹۹ و با گذشت هفت سال از شروع به کار، بحران‏ها و مشکلات مختلف لنزور که از ابتدا وجود داشت، صباایده را به تصمیم برای پایان فعالیت این پلتفرم رساند که دو دلیل اصلی آن عبارتند از:

۱- مشخص نبودن جایگاه شبکه‌های اجتماعی و حدود مسئولیت سرویس‏ دهندگان در ایران و همچنین عدم پشتیبانی حقوقی (عملی و نه تئوریک) از اینگونه خدمات.

۲-معین نبودن خطوط قرمز‏ فرهنگی و سرگردانی مدیران اینگونه شبکه‌های اجتماعی نسبت به نظرات متنوع و بعضا سلیقه‌ای ارکان و متولیان مختلف فرهنگ کشور که تا به امروز هم ادامه دارد.

گسترش و توسعه شبکه های اجتماعی در هر کشوری پیش از هر دغدغه فنی و زیرساختی نیازمند تعیین تکلیف شفاف و عملی دو محور فوق است.

امیدواریم با رفع موانع فوق و اعتماد به بخش خصوصی در آینده شاهد ظهور و بروز شبکه های اجتماعی موفقی توسط جوانان این مرز و بوم مانند دیگر کشورها باشیم.

ارسال نظر