اعلام نتیجه ارزیابی کیت تشخیص سریع کرونا توسط وزارت بهداشت در هفته آینده

رسانه کلیک - مدیر توسعه کسب و کار شرکت تولید کننده کیت‌ در رابطه با آخرین وضعیت تولید کیت تشخیص سریع کرونا گفت: تا هفته دیگر وزارت بهداشت نتیجه ارزیابی کیت‌ها را اعلام می‌کند.

اعلام نتیجه ارزیابی کیت تشخیص سریع کرونا توسط وزارت بهداشت در هفته آینده

به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر وحید یونسی مدیر توسعه کسب و کار شرکت تولید کننده کیت تشخیص کرونا در خصوص تولید کیت‌های تشخیص سریع کووید ۱۹ بر اساس آنتی ژن اظهار کرد: در حال حاضر امکان تولید این نوع کیت (کیتهای سریع) در کشور وجود دارد از این رو چندی پیش اعلام آمادگی برای تولید این نوع کیتها کردیم.

وی با بیان اینکه این کیت‌ها به سرعت نتیجه را نشان می‌دهند، گفت: این کیت‌های سریعRapid هنوز وارد فاز تولید نشده و در حال ارزیابی از سوی وزارت بهداشت است که نهایتا تا یک هفته دیگر نتیجه ارزیابی ها از سوی این وزارتخانه اعلام می شود.

به گفته وی، به احتمال نود درصد صلاحیت تولید این کیت تا یک هفته دیگر مشخص خواهد شد که اگر صلاحیت داشت برای تولید انبوه آن اقدام کنیم.

مدیر توسعه کسب و کار این شرکت با بیان اینکه این تست‌ها در کشور قابل استفاده هستند، تاکید کرد: این تست‌های سریع، استفاده شخصی ندارند و عمدتاً در مراکز بهداشتی، خانه بهداشت و بیمارستانها می‌توان از این تست‌ها بهره برد.

وی ادامه داد: کاربر شخصی به هیچ عنوان نمی‌تواند از تست‌های تشخیص سریع استفاده کند و حتماً باید در مراکز مرتبط از آنها استفاده شود.

یونسی با اشاره به کیتهایی که اکنون مورد استفاده قرار می گیرند، گفت: در حال حاضر علاوه بر این شرکت، دو شرکت دیگر در زمینه تولید کیتها فعالیت می کنند و طبق آخرین آمار ۸۰ درصد تولید کیتها در کشور صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امکان تامین این کیت‌ها در کشور توسط این شرکت وجود دارد، بیان کرد: همچنین ذخایر استراتژیک کشور از این کیت‌ها خوب است.

ارسال نظر