افتتاح 3 خانه خلاق و نوآوری تخصصی جدید در تهران

صبح امروز 3 خانه خلاق و نوآوری تخصصی به صورت جداگانه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

افتتاح 3 خانه خلاق و نوآوری تخصصی جدید در تهران

این خانه خلاق و نوآوری تخصصی در زمینه‌های تولید محتوا، پویانمایی و رسانه، آموزش و یادگیری و کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند.

سورنا ستاری امروز پس از بازدید از استارت‌آپ‌های مستقر در این خانه‌ها، با مدیران این استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها گفت‌وگو کرد و برای رفع چالش‌ها و مشکلات این حوزه قول مساعد داد.

او گفت: «هم‌اکنون در کشور حدود هزار و ۴۰۰ شرکت خلاق فعال هستند. راه‌اندازی خانه‌های خلاق و نوآوری اقدامی برای گسترش فعالیت این شرکت‌ها و رونق تولید محصولات آن‌هاست. همچنین در حال حاضر حدود ۷۰ خانه خلاق و نوآوری در کشور راه‌اندازی شده‌ است.»

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: «این مراکز با هدف تقویت زیست‌بوم صنایع فرهنگی و خلاق و کمک به تسهیل و تسریع شکل‌گیری شرکت‌های خلاق افتتاح می‌شود.»

خانه خلاق و نوآوری هم‌آرا یکی از این خانه‌های خلاق و نوآوری راه‌اندازی شده است که در حال حاضر ۶ تیم مستقر و ۱۰ تیم دورکار خلاق را در دل خود جا داده است. مجموعه‌ای که ۲۳ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید محتوای رسانه‌ای در قالب صوتی و تصویری، ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و برگزاری همایش‌ها، استودیوهای تخصصی تصویر و صدا و واحد سیار تصوبربرداری دارد و به عنوان یکی از مجهزترین مجموعه‌های بخش خصوصی شناخته می‌شود.

پخش زنده تلویزیونی، برنامه‌سازی مستند، پخش زنده اینترنتی، برنامه‌سازی استودیویی، کلیپ‌های تبلیغاتی و موضوعی از جمله حوزه‌های فعالیت این مرکز تخصصی است.

خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم یکی دیگر از خانه‌هایی است که امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افتتاح شد. این خانه دارای پلتفرمی در حوزه فناوری و نوآوری‌های آموزشی است که از ظرفیت استقرار ۱۰ شرکت خلاق برخوردار است.

خانه خلاق و نوآوری کودک، نوجوان و خانواده دانادل هم امروز افتتاح شد. حوزه فعالیت این خانه خلاق و نوآوری، کودک، نوجوان و خانواده است که از ۶ تیم خلاق میزبانی می‌کند.

ارسال نظر