افزایش فالوور شگرد جدید کلاهبرداران فضای مجازی!

رسانه کلیک - افزایش فالوور شگرد جدید کلاهبرداران است. رئیس پلیس فتای پایتخت با توجه به افزایش این شیوه کلاهبرداری به شهروندان هشدار داد.

افزایش فالوور شگرد جدید کلاهبرداران فضای مجازی!

رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری مجرم اینترنتی خبر داد که با ادعای افزایش فالوور و دنبال‌کنندگان صفحه‌های مختلف، اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی گفت: «شخصی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد که از فروشندگان فعال کفش و کتانی تهران است. او برای انجام تبلیغات و افزایش دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامی فروشگاهش با هدف افزایش فروش و با توجه به ناآشنا بودنش با مباحث این حوزه، با جست‌وجو در فضای مجازی با فردی آشنا شده بود که ادعای تخصص در این موضوع و افزایش تضمینی دنبال‌کنندگان صفحه‌اش را داشت.»

افزایش فالوور، شیوه همیشگی این کلاهبردار

وی افزود: «شاکی ادامه داد که پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت، وی از من درخواست واریز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جهت انجام کار را داشت. بنده هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم این مبلغ را به حساب او واریز کردم، اما پس از واریز تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر خبری از او نداشتم. بعد متوجه شدم این فرد از من کلاهبرداری کرده است.»

وی ادامه داد: «بررسی موضوع کلاهبرداری به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. کارشناسان پلیس فتای پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و با تحقیقات صورت گرفته و اقدامات خاص پلیسی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.»

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: «بعد از به دست آمدن اطلاعات هویتی این کلاهبردار اینترنتی برای پلیس و پس از تشریفات قضایی، متهم در یکی از شهرهای اطراف تهران توسط تیم عملیات پلیس فتا پایتخت دستگیر شد.»

وی با بیان اینکه در روند بررسی پرونده به تعداد مالباختگان پرونده اضافه می‌شد، ادامه داد: «مجرم پس از مواجهه با ادله دیجیتال، ضمن پذیرفتن جرم خود گفت با این شیوه تاکنون از ۳۰ نفر کلاهبرداری کرده است.»

شهروندان از اعتماد در فضای مجازی بپرهیزند

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اینکه با اعتراف صریح متهم، ارزش ریالی این کلاهبرداری حدود چهار میلیارد ریال برآورد شده است، توصیه کرد: «شهروندان در فضای مجازی به هویت افراد اعتماد نکنند و قبل از سرمایه‌گذاری از طریق فضای مجازی، شناخت کافی از طرف مورد معامله داشته باشند. همچنین تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل و یا دریافت خدمات، از هرگونه واریز وجه و یا بیعانه خودداری کنند. »

کاربران اینترنت می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک، با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنند. ادعای افزایش فالوور تقلبی از جمله این موارد است.

ارسال نظر