رئیس‌جمهور: اقتصاد دانش بنیان باعث حرکت کشور است

رسانه کلیک - حسن روحانی اقتصاد دانش بنیان را باعث حرکت کشور دانست و با اشاره به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۵۵ شرکت به نزدیک به ۶ هزار شرکت گفت: «اقتصاد دانش بنیان می‌تواند کشور را به حرکت درآورد و از این طریق می‌توانیم فاصله‌مان را با کشورهای پیشرفته کم کنیم.»

رئیس‌جمهور: اقتصاد دانش بنیان باعث حرکت کشور است

حسن روحانی صبح امروز در هفتاد و ششمین برنامه پویش تدبیر و امید برای جهش تولید در افتتاح طرح‌های ملی دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری گفت: «استان‌های ما یکی بعد از دیگری در مسیر کارخانه نوآوری قرار می‌گیرند که مرکزی برای همه شرکت‌های دانش‌بنیان است. شتاب‌دهنده‌های ما در هر استانی با کارخانه نوآوری فراهم می‌شود. امروز هم یک کارخانه نوآوری در کرمانشاه افتتاح شد.»

افتتاح برج فناوری در کرمانشاه، ساخت تلسکوپ ایرانی و گشایش رصدخانه ملی کشور در کاشان و رونمایی از 3 نوع اتوبوس برقی تمام‌ایرانی طراحی شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ، از اقدامات فناورانه‌ای بود که امروز صورت گرفت.

شاهد جهش علم و فناوری بودیم

رئیس‌جمهور با اشاره به رشد مسیر دانش در کشور افزود: «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و سازمان برنامه و بودجه، همه دست به دست هم دادند و مسیری که از ۲۰ سال پیش شروع شده بود، در دولت دوازدهم به ثمر رسید. ۷۰ درصد این طرح‌ها و پروژه‌ها در دولت دوازدهم انجام گرفت و امروز با افتتاح رصدخانه عظیم و بزرگ کاشان، جزو کشورهایی هستیم که دارای رصدخانه‌های بزرگ هستند.»

روحانی عنوان کرد: «خوشحالم که در سال‌هایی که جنگ اقتصادی بود، توانستیم این مسیر علم و دانش را ادامه بدهیم و متوقف نشویم. از معاونت علمی و فناوری تشکر می‌کنم برای اینکه در این 8 سال زحمات بسیار زیادی کشیده شد و کشور ما در مسیر علم و فناوری، شاهد جهش بزرگ بود.»

وی ادامه داد: «اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان ما از ۵۵ شرکت به 5 هزار و ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان رسید، نشان می‌دهد که در این 8 سال چه کار عظیم و بزرگی انجام گرفته است. توسعه و پیشرفت کشور ما هم در آینده در این مسیر است؛ به این معنا که اقتصاد دانش بنیان می‌تواند کشور ما را به حرکت درآورد و می‌توانیم فاصله‌مان را با کشورهای پیشرفته کم کنیم.»

رئیس‌جمهور تصریح کرد: «ان‌شاءالله در این زمینه بتوانیم شاهد تحولات بسیار بزرگ باشیم. انشاءالله افتتاح‌های امروز برای مردم ما مبارک باشد و بتوانیم آن را ادامه دهیم.»

ارسال نظر