آیین نامه مقابله با تبعیض و آزار جنسی در محل کار

رسانه کلیک - امیر ناظمی رییس سازمان فناوری و اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات با انتشار عکس هایی از آیین نامه ای با هدف مقابله با آزار و اذیت جنسی در صفحات اجتماعی خود از آیین نامه ابلاغی جدیدی خبر داد. ناظمی از استارتاپ ها دعوت کرد با پیوستن داوطلبانه به پویش، سواستفاده های اداری را کاهش دهند.

آیین نامه مقابله با تبعیض و آزار جنسی در محل کار

امیر ناظمی نوشت: «جلوگیری از ⁧‫آزار جنسی‬⁩ (Sexual Harassment) به دلیل ⁧‫تابو‬⁩ بودن، نیاز به حمایت مدیران و آیین‌نامه ویژه دارد، هرچند در جهان امروز آزارهای ⁧‫قومیتی‬⁩ و نژادی را نیز شامل می‌شود. خوشحالم که امروز این آیین‌نامه در سازمانی دولتی صادر شد.



واقعیت آن است که ‏برای ⁧‫نوآوری‬⁩ باید فضای مناسب نوآوری نیز ایجاد کرد و یکی از ویژگی‌های فضای مناسب بدون شک کاهش آزارها و تعرض‌هاست.
آیین‌نامه با هدف مقابله با آزار و اذیت، جهت اجرا ابلاغ شد و همچنین نسخه ⁦‪#copyleft‬⁩ آن در ⁦‪ito.gov.ir‬⁩ قرار گرفت تا شرکت‌هایی که مایل به استفاده هستند، از آن استفاده نمایند.

این یک گام برای ساخت ⁧‫آینده روشن‬⁩ از منظر توسعه اجتماعی است که همراهی شما، ایجاد و ایجاب آن را تضمین خواهد نمود. از شرکت‌ها و ⁧‫ استارتاپ‬⁩ ها دعوت می‌کنم با پیوستن داوطلبانه به این ⁧‫پویش‬⁩ و تنظیم مناسب این آیین‌نامه در شرکت‌های خود، سواستفاده‌های اداری را کاهش دهند.»

در ادامه تعداد زیادی از استارتاپ ها و شرکت ها از جمله تپسی، تخفیفان و... به این پویش پیوستند. میلاد منشی پور، مدیر عامل تپسی در این رابطه نوشت: «در تپ سی باور عملی داریم که مدیران و پرسنل خانم در شرایط و موقعیت یکسان بسیارموفق خواهند بود. تعداد قابل توجهی از مدیران اصلی خانم هستند. وطیفه تپ سی ایجاد محیط کار سازنده و دور از سواستفاده است.»

محمدرضا حدادی نیز در این رابطه نوشت: «بخش قابل توجهی از سرمایه ما در برید سامانه را خانم ها تشکیل می دهند و همیشه تلاشمان این بوده که محیطی امن برای خانم ها فراهم کنیم و تا حدود زیادی نیز موفق بوده ایم. با تشکر از آقای امیر ناظمی ما هم به این پویش می پیوندیم.»

ارسال نظر