اپراتورها با حساب ویژه خدمات وس ارائه خواهند داد

رسانه کلیک - بنابر مصوبه جدید رگولاتوری برای پایان بخشیدن به سودجویی از سرویس وس، اپراتورهای تلفن همراه کشور اعلام کرده‌اند که پس از این، تمام خدمات مبتنی بر محتوا (وس)، فقط از طریق اعتبار حساب ویژه این خدمات، به مشترکین ارائه می‌شود.

اپراتورها با حساب ویژه خدمات وس ارائه خواهند داد

در این راستا اپراتور ایرانسل اعلام کرده است که از این پس مشترکین در صورت تمایل به استفاده از خدمات مبتنی بر محتوا، لازم است تا حساب ویژه این خدمات را شارژ کنند.

این تغییر بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و از تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۹ اعمال شده است.

تمامی مشترکین اعتباری ایرانسل از روز ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۹، تنها در صورتی می‌توانند از خدمات وس (مبتنی بر محتوا) ایرانسل استفاده کنند که با مراجعه به بخش اعتبار محتوا در اپلیکیشن «ایرانسل من» و یا شماره‌گیری کد دستوری #۱۱*۵۵۵* ، بسته ویژه محتوایی را خریداری کرده باشند.

خدمات مبتنی بر محتوا برای مشترکین دائمی ایرانسل کماکان غیرفعال است.

ایرانسل بسته‌های اعتباری ۱۰هزار تا ۱۰۰هزار ریالی برای مشترکان خود در نظر گرفته است تا از راه‌های یاد شده بتوانند در صورت تمایل، حساب اعتبار محتوای خود را افزایش دهند.

مشترکین ایرانسل در صورت نداشتن اعتبار لازم در حساب ویژه خدمات محتوایی، امکان استفاده از این خدمات را ندارند؛ اما فهرست خدمات مبتنی بر محتوای قبلی برای آن‌ها قابل مشاهده است تا در صورت خرید بسته محتوایی، بتوانند خدمات دلخواه خود را از فهرست موجود انتخاب و استفاده کنند.

مشترکین ایرانسل همواره می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* ، خدمات مبتنی بر محتوای فعال روی حساب خود را مشاهده و در صورت لزوم، آن‌ها را غیرفعال کنند.

ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو در کسب رضایت مشتری، پیش از این نیز با هدف ارتقای شفافیت در ارائه خدمات مبتنی بر محتوا، علاوه بر کد دستوری #۸۰۰* ، امکان مشاهده و غیرفعال‌سازی این خدمات را از طریق اپلیکیشن ایرانسل‌من نیز فراهم کرده بود.

در این خصوص همراه اول نیز اعلام کرده است که مشترکین این اپراتور می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری «ستاره هشتاد مربع» نسبت به افزایش اعتبار یا استعلام اعتبار خود برای بهره‌مندی از این خدمات اقدام کنند. این اپراتور ۵ بسته پیشنهادی به ترتیب با قیمت‌های ۵٠٠٠، ١٠٠٠٠، ٢٠٠٠٠، ٣٠٠٠٠ و ۵۰٠٠٠ تومانی در نظر گرفته است که پس از شماره‌گیری «ستاره هشتاد مربع» و انتخاب گزینه یک(افزایش اعتبار)، انتخاب هر یک از آن ها ممکن است.

همراه اول اعلام کرده مشترکین این اپراتور می‌توانند در هر زمان با مراجعه به سامانه «همراه من» نسبت به مشاهده خدمات مبتنی بر محتوای فعال خود اقدام کرده و در ادامه بسته به تمایل‌شان نسبت به مدیریت خدمات خود اقدام کنند.

رایتل نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده به منظور رعایت حقوق مشترکین ، نسبت به حذف سرویس‌های ارزش افزوده با مدل حق اشتراک روزانه خود اقدام کرده است. در بیانیه‌ای که این اپراتور منتشر ساخته، ذکر شده مشترکینی که در حال حاضر عضو سرویس‌های ارزش افزوده با مدل حق اشتراک روزانه هستند در روزهای آینده پیامکی مبنی بر لغو سرویس را دریافت خواهند کرد. ناگفته نماند رایتلی‌ها می‌توانند در هر زمان با شماره‌گیری کد دستوری #800* نسبت به بررسی وضعیت سرویس‌های مذکور اقدام و از غیر فعال بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

از این پس هزینه تمامی خدمات مبتنی بر محتوای کاربران از این اعتبارهای ویژه کسر خواهد شد و در صورتی که اعتبار خدمات مبتنی بر محتوا برای مشترکی کافی نباشد، امکان ارائه خدمات به آن مشترک وجود نخواهد داشت و لازم است مشترک نسبت به افزایش اعتبار خود اقدام کند.

شایان ذکر است طبق مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، کسر هزینه خدمات کاربران تنها از اعتبار خدمات مبتنی بر محتوایشان امکان‌پذیر است و مشترکین دائمی و اعتباری علاقه‌مند به استفاده از این خدمات، می‌توانند به ترتیب از صورتحساب یا شارژ سیم‌کارتشان جهت افزایش اعتبار خدمات مبتنی بر محتوای خود استفاده کنند.

ارسال نظر