کشمکش بر سر رایگان ماندن اپلیکیشن آموزشی شاد کماکان ادامه دارد!

رسانه کلیک – بحث پولی شدن اپلیکیشن آموزشی شاد این روزها بسیار داغ است. استفاده از این شبکه آموزشی تا به امروز رایگان بوده است، اما اختلاف‌نظر مسئولین بر سر این موضوع همچنان ادامه دارد.

کشمکش بر سر رایگان ماندن اپلیکیشن آموزشی شاد کماکان ادامه دارد!

به گزارش کلیک، به نقل از ایرنا؛ اپلیکیشن آموزشی شاد در فروردین سال ۹۹ به‌منظور فراهم کردن محیطی ایمن جهت ادامه روند آموزش در دوران کرونا به دستور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش راه‌اندازی شد. به‌این‌ترتیب، دانش آموزان توانستند در دوران کرونا به تحصیلات خود ادامه داده و از دروس خود عقب نمانند.

حال با گذشت دو سال از شیوع کرونا، ارتقا این شبکه در چند مرحله صورت گرفته و اکنون شاهد رفع نقایص آن هستیم. بااین‌حال هزینه استفاده از این شبکه همچنان مورد بحث مسئولین بوده و دغدغه‌هایی را برای کاربران اپلیکیشن آموزشی شاد ایجاد کرده است.

اپلیکیشن آموزشی شاد از همان اول به دستور رییس جمهوری رایگان اعلام شد اما در چند روز اخیر با انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها درباره دریافت هزینه از کاربران شاد، این موضوع بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از پولی شدن شاد داد

بحث پولی شدن اپلیکیشن آموزشی شاد از روز دوشنبه، هفدهم خرداد 1400 آغاز شد. در این روز حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:

سامانه دانش‌آموزی شاد که در طول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به‌منظور ارایه خدمات آموزشی به‌صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار داشت، از ابتدای تیرماه سال جاری رایگان نیست و همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به‌صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.

رد خبر پولی شدن شاد توسط وزیر آموزش‌وپرورش

دو روز بعد از انتشار خبر پولی شدن اپلیکیشن شاد توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش نسبت به این خبر موضع گرفت و با رد خبر دریافت هزینه برای استفاده از شاد گفت:

فعالیت‌های شبکه شاد با تصمیم رئیس جمهوری و دولت رایگان است.

سر انجام اپلیکیشن آموزشی شاد چه خواهد شد؟

پیگیری‌ها حاکی از آن است که دسترسی به اپلیکیشن شاد همان‌طور که رایگان بود تا پایان سال ۱۴۰۰ رایگان خواهد ماند، اما باید دید که این کشمکش‌ها سرانجام به کجا ختم خواهد شد.

ارسال نظر