بخش تماشای فیلم و سریال به اپ استور مایکت اضافه شد

رسانه کلیک – اپ استور مایکت به دلیل سرعت بالای دانلود و وجود اپلیکیشن های پرمخاطبی همچون شاد و بلد در آن، بسیار مورد توجه مخاطبین خود قرار داشته و اکنون با امکان مشاهده فیلم و سریال بر قابلیت‌های خود بر این محبوبیت افزوده است.

بخش تماشای فیلم و سریال به اپ استور مایکت اضافه شد

به گزارش کلیک، به نقل از پیوست؛ وحید رحیمیان، مدیرعامل اپ استور مایکت در نشست خبری امروز (۲۴ خرداد ماه) مایکت با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این فروشگاه اندرویدی گفت: مایکت پلتفرم دو وجهی است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را به کاربران متصل می‌کند. مایکت مزایایی برای کاربران دارد مانند اینکه ترافیک در این استور نیم‌بها محاسبه می‌شود، سرعت دانلود اپلیکیشن‌ها بالا است همچنین ما بحث پشتیبانی پرداخت را داریم که کاربران با آرامش مراحل پرداخت را انجام می‌دهند. نسخه اپلیکیشن مطابق باقابلیت‌های گوشی کاربر است.

مدیرعامل مایکت بر این باور است که اپ استور مایکت در شکست انحصار در حوزه فروشگاه یا استور اندرویدی موفق بوده است. او در این زمینه گفت:

وجود اپ استور مایکت سبب شکستن انحصار شده است و توسعه‌دهندگان ساده‌تر فعالیت می‌کنند. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند با قرار گرفتن در نتایج جست‌وجو، کاربران ارگانیک جذب کنند. اگر اپلیکیشن باکیفیت باشد، توسط تیم ما در اپلیکیشن معرفی می‌شود.

آمار به‌دست‌آمده از برآورد عملکرد مایکت

به گفته رحیمیان برآورده مایکت این است که روی ۲۵ میلیون گوشی نصب فعال است، ماهانه ۱۰ میلیون کاربر فعال دارد، تقریبا ۷۰ میلیون جست‌وجو در ماه در مایکت صورت می‌گیرد، اپ استور مایکت همچنین ۷ هزار ترابایت ترافیک ماهانه دارد.

در حال حاضر ۳۵۰ هزار اپلیکیشن در این استور حضور داشته و ۲۲ هزار توسعه‌دهنده در آن فعال‌اند. مدیرعامل مایکت در ادامه به فروش اپ استور مایکت در سال 99 اشاره کرد و گفت:

فروش مایکت در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ تقریبا ۲/۸ برابر شده است.

رکوردهای سال ۹۹ اپ استور مایکت

رحیمیان در این نشست خبری به برخی رکوردهای سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: اپلیکیشن مسیریاب بلد در ۴ روز ۴۵ هزار نصب جدید داشت، اپلکیشن شاد هم در یک روز به ۳۵۰ هزار نصب جدید رسید.

چشم‌انداز مایکت برای آینده

مدیریت این اپلیکیشن در ادامه سخنان خود در مورد آینده مایکت گفت:

ما رشد خوبی را تجربه کردیم. کار ما حفظ شیب رشد کسب‌وکار از طریق بهبود دائمی کیفیت سرویس است. تصمیم داریم تعامل بیشتر و بهتری با توسعه‌دهندگان برقرار کنیم. پیش‌تر با توسعه‌دهندگان طرح‌های مشترک و مسابقات مشترک را جلو می‌بردیم. یکسری امکانات جدید در حوزه سرگرمی هم به مایکت اضافه خواهیم کرد. هم‌اکنون در یک هفته اخیر امکان مشاهده فیلم و سریال را در اپلیکیشن مایکت افزودیم. سعی داریم از فضای اپلیکیشن به سمت فضای سرگرمی برویم.

مایکت ۱۵ درصد سهم خود از درآمد توسعه‌دهندگان را کاهش داد

رحیمیان در پاسخ به این سوال که آیا کاهش سهم مایکت از درآمد توسعه‌دهندگان تاثیری روی درآمدها داشته است گفت:

نصف شدن کمیسیون این شرکت باعث تغییراتی در درآمد مایکت شد؛ اما ما یک شرکت با تراز مالی مثبت هستیم. امیدواریم به بزرگ‌تر شدن کیک این حوزه کمک کرده باشیم.

انحصارگرایی در بازار اپ استورها

مدیرعامل اپ استور مایکت با اشاره به انحصارگری گفت:

ما درگیر انحصار هستیم و بازیگر اول بازار هم نیستیم. با اینکه رشد ما بیشتر است؛ اما رقیب ابزارهایی را به کار می‌برد برای اینکه موقعیت خود را حفظ کنند.

او در ادامه اضافه کرد: ماهیت شرکت ما tech است روی حوزه تدوین قوانین و حقوقی تمرکز نداریم. البته ما پرونده انحصارطلبی را آماده کردیم که به خاطر شرایط کشور و کرونا دست نگه داشتیم. در این سند مثال‌هایی از انحصارگرایی در اتحادیه اروپا آوردیم و نشان می‌دهیم که کدام موارد مصداق بارز انحصارگرایی است. ما مستقل از این انحصار رشد خود را داریم. با اینکه گاه درگیر این انحصارگرایی بودیم؛ اما خودمان رشد کردیم. هدف ما کمک به اکوسیستم است.

رشد ترافیک اپ استور مایکت در سال ۹۹

کمیل کمال، مدیر فنی مایکت در ادامه این نشست به رشد ترافیک مایکت اشاره کرد و گفت:

رشد ترافیک اپ استور مایکت از ابتدای سال تا پایان سال ۹۹، ۴۰ درصد بوده است. وقتی شیب رشد ترافیک ما افزایش پیدا کرد، رشدی ۲.۵ برابری هم در زیرساخت ابری تجربه کردیم. تمرکز اصلی ما در زیرساخت مایکت روی سه نکته است. اصلی‌ترین تمرکز ما روی سرعت دانلود کاربران است.

او ادامه داد: الان هم وضعیت ما در سرعت دانلود کاربران بد نیست. یکی از پرسرعت‌ترین سرویس‌های دانلود فعلی در ایران هستیم. نکته بعدی دسترس‌پذیری کاربران است. حوزه بعدی اتوماتیک کردن فرآیند‌ها است.

هوشمند مایکت

سیستم هوشمند مایکت در این اپ استور طرفداران زیادی دارد به‌طوری‌که ۳۰ درصد دانلودهای فعلی مایکت از پیشنهادهای هوشمند مایکت است. این نشان می‌دهد که این سیستم به‌خوبی کار می‌کند و جای پیشرفت دارد.

همکاری با آژانس تبلیغاتی مگنت

مدیر فنی مایکت از همکاری اپ استور مایکت با آژانس تبلیغاتی مگنت در حوزه ادز سخن گفته و از نشان دادن تبلیغ در قسمت سرچ و سایر صفحات این اپلیکیشن خبر داد. به گفته کمال روزانه ۲/۳ میلیون جست‌وجو در مایکت صورت می‌گیرد که ۵۰ درصد دانلودهای روزانه از طریق جست‌وجو انجام می‌شود.

او همچنین بیان کرد: ما در مایکت برای جلوگیری از تقلب فعالیت‌هایی انجام دادیم. یک‌بخشی از این فعالیت در سمت توسعه‌دهنده و بخشی هم به کاربر مربوط است. ما از دانلود تقلبی جلوگیری می‌کنیم. به‌اضافه اینکه از نمایش نظرات تقلبی جلوگیری می‌شود. سیستم جلوگیری از تقلب در خرید هم داریم که سبب می‌شود پرداخت امنی را برای کاربران داشته باشیم.

مایکت، یکی از پرسرعت‌ترین سرویس‌های دانلود فعلی در ایران

کمیل کمال با اشاره به حجم بسیار بالای بازی‌های دانلود شده از اپ استور مایکت گفت:

این بازی‌ها بازی‌هایی هستند که حجم بسیاری بالایی دارند مانند آسفالت و پابجی و کال آف دیوتی. ما این بازی‌ها را پشتیبانی می‌کنیم. دانلود این بازی‌ها پرحجم هستند. بر اساس آمار ۲۵۰ هزار دانلود در ۲۴ ساعت اولیه، آپدیت پابجی رخ داد. البته متاسفانه این بازی به دستور کمیته فیلترینگ از مایکت حذف شد.

کمال در ادامه اضافه کرد که روزانه در مایکت آپدیت ۵۰ هزار اپلیکیشن بررسی می‌شود و روزانه ۵۰۰ اپلیکیشن در مایکت به‌روزرسانی می‌شود.

در ادامه این نشست حدیث خسروی، مدیر روابط عمومی مایکت به بحث منابع انسانی مایکت اشاره کرد و گفت:

تیم مایکت ۷۰ نفر است و در حال بزرگ شدن هستیم و در یک سال اخیر هم تعداد قابل‌توجهی به تیم اضافه شدند. در حال حاضر نیمی از تیم مایکت دور کار هستند و مطابق با شرایط کشور به‌صورت صد در صد و یک‌دوم و یک‌سوم در دفتر کار حاضر می‌شوند.

او ادامه داد:

برای سلامت حفظ کارکنان تست دوره‌ای کرونا داشتیم. تیم پشتیبانی توسعه‌دهنده بیش از ۲۰۰ اپلیکیشن جدید یا نسخه ارسالی را در روز بررسی می‌کند. در ماه ده هزار درخواست را پاسخ می‌دهند. این تیم در دوران کرونا هیچ تغییر منفی در عملکردشان نبوده است.

وی به مسئولیت اجتماعی مایکت اشاره کرد و گفت: داده‌ها نشان می‌دهد که ۱۰ درصد کاربران بر اساس تعریف سازمان ملل سواد دیجیتال را دارند و می‌توانند از خدمات کامل پلتفرم‌های موجود استفاده کنند. برای اینکه بتوانیم طیف را گسترده‌تر کنیم و کاربران باکیفیت به این فضا اضافه کنیم، در حوزه مسئولیت اجتماعی در زمینه سواد دیجیتال فعالیت می‌کنیم.

ارسال نظر