ایجاد معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم | قرار است چه اهدافی دنبال شود؟

وزیر علوم از موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چارت سازمانی جدید خبر داد.

ایجاد معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم | قرار است چه اهدافی دنبال شود؟

دکتر زلفی‌گل اظهار کرد: «با پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پیگیری‌های مکرر این وزارتخانه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور در نامه‌ای ضمن موافقت با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری، نمودار چارت سازمانی جدید پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برای اجرا ابلاغ کرد.»

وی افزود: «بر این اساس معاونت فناوری و نوآوری به صورت رسمی و تشکیلاتی تشکیل می‌شود.»

محمدعلی زلفی‌گل ادامه داد: «احیا و ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم، یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار من به مجلس شورای اسلامی بود که خوشبختانه در این مدت 3 ماهه از استقرار دولت جدید با جدیت پیگیری و امروز محقق شد. راه‌اندازی این معاونت در برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور نیز در دستور کار بوده و بر آن تأکید شده است.

زلفی‌گل همچنین گفت: «خوشبختانه این معاونت فناوری و نوآوری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعامل، تکامل و هم‌افزایی ویژه‌ای خواهد داشت. معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف با هدایت شایسته مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری موجب افزایش و زایش شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد شد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم شرکت‌های دانش‌بنیان را در راستای تجاری‌سازی محصولات خویش حمایت خواهد کرد.»

ارسال نظر