ایران بالاتر از میانگین جهانی ضریب نفوذ اینترنت

رسانه کلیک - بر اساس گزارش‌های جهانی در سال ۲۰۱۹، ایران از نظر ضریب نفوذ اینترنت و ضریب نفوذ تلفن هوشمند از میانگین جهانی بالاتر بوده است. 

ایران بالاتر از میانگین جهانی ضریب نفوذ اینترنت
گزارش‌های جهانی در سال 2019 حاکی از این است که ضریب نفوذ اینترنت در ایران در سال ۹۸ حدود ۹۴ درصد بوده که این میزان بالاتر از میانگین جهانی آن سال به حساب می‌آید.
بر اساس همین امار در ایران حدود 45 میلیون نفر کاربر تلفن هوشمند وجود داشت و همین آمار ایران را در جایگاه دوازدهم جهان قرار داده است.
میانگین ضریب تلفن هوشمند در جهان در سال 2019 حدود 41 درصد بوده است. بالاترین میزان ضریب تلفن همراه هوشمند مربوط به کشور کره جنوبی با 89 درصد در سال 2019 است و نسبت ضریب نفوذ تلفن همراه هوشمند در جمعیت کل ایران در سال 98، 54 درصد بوده است. این آمار در مقایسه با آمار جهانی ۱۳ درصد بیشتر است.
همچنین بر اساس آمار اعلام شده، در سال 2019 میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران حدود 30 مگابیت بر ثانیه بوده است درحالی که میانگین سرعت موبایل در جهان حدود 35 مگابیت بر ثانیه گزارش شده است.
طبق گزارش جهانی در سال 2019 ضریب نفوذ اینترنت در جهان، 56 درصد بوده است. بر اساس ضریب نفوذ اینترنت در ایران در سال 98 حدود 94 درصد بوده که این میزان بالاتر از میانگین جهانی بوده است. و بر اساس همین امار در آن سال ۸۸ درصد از ارتباطات پهن باند مربوط به شبکه‌ های 3G و 4G بوده است.

در مرداد امسال نیز اماری از سمت رگولاتوری در باره ضریب نفوذ اینترنت در کشور ارائه شد که این آمار نشان می‌دهد که تا پایان خردادماه ۹۹ بالغ بر ۷۸ میلیون و ۸۶ هزار و ۶۶۳ نفر در ایران از اینترنت استفاده می‌کنند و به بیان دیگر مشترک اینترنت هستند.

از این تعداد ۶۸ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۱۱۵ نفر مشترک اینترنت موبایل و ۹ میلیون و ۹۴ هزار و ۵۴۸ نفر مشترک اینترنت ثابت هستند.

بررسی این آمار حاکی از آن است که نسبت به پایان سال ۹۸، شمار مشترکان اینترنت موبایل تغییر محسوسی نیافته، اما تعداد مشترکان اینترنت ثابت خانگی افزایش کمی داشته است.

ارسال نظر