بازگشت فلایتیو به ۴۰ درصد از فروش پیش از کرونا

رسانه کلیک - نشست خبری ریبرندینگ فلایتیو امروز (۸ مرداد ۹۹) به صورت آنلاین برگزار شد. «علی کشفی» هم‌بنیانگذار فلایتیو در این نشست خبری از افت ۹۰ درصدی فروش فلایتیو در پی شیوع کرونا خبر داد.

بازگشت فلایتیو به ۴۰ درصد از فروش پیش از کرونا

به گفته همبنیانگذار فلایتیو این استارتاپ توانسته در دوران شیوع کرونا تمامی نیروهای خود را حفظ کند و از جمله شرکت‌هایی باشد که در ایام کرونا مجبور به تعدیل نیرو نشده است. کشفی در این نشست خبری در رابطه با تعدیل نیرو در برخی شرکت‌ها به واسطه شیوع کرونا، گفت: «با شیوع کرونا دیده شد که برخی از شرکت‌ها به محض همه‌گیر شدن این ویروس تعداد قابل توجهی از نیروهای خود را تعدیل کردند. از نظر من کرونا صرفا بهانه و فرصتی برای این تعدیل نیروها بود و این شرکت‌ها از بهانه کرونا برای اجرای برنامه‌‎های خود استفاده کردند.»

علی کشفی با اشاره به آسیب جدی شیوع کرونا بر صنعت گردشگری در جهان، گفت: «در دنیا برای کرونا سه دوره زمانی در نظر می‌گیرند. دوره اول دوران بحران است که هنوز معلوم نیست دنیا از بحران عبور کرده باشد. دوره دوم دوره ریکاروی و دوره آخر دوره پساکرونا است. صاحبنظران حوزه گردشگری معتقدند حتی اگر شرایط به حالت پبش از کرونا بازگردد شرایط صنعت گردشگری شاید ۲ تا ۳ سال بعد به وضعیت قبل از کرونا بازدگردد.»

همبنیانگذار فلایتیو در رابطه با تأثیر شیوع کرونا بر این استارتاپ ادامه داد: «با شیوع کرونا فروش فلایتیو به ۱۰ درصد فروش بهمن ۹۸ کاهش پیدا کرد ولی در حال حاضر موفق شدیم فروش فلایتیو را به ۴۰ درصد فروش بهمن ۹۸ برسانیم. البته این به این معنی نیست که صنعت گردشگری به وضعیت قبلی خود بازگشته است بلکه این افزایش فروش تنها مربوط به فروش بلیط هواپیما است.»

فلایتیو

کشفی همچنین به سرمایه‌گذاری گروه صبا ایده روی فلایتیو اشاره می‌کند که در بزنگاه کرونا صورت گرفت، این سرمایه‌گذاری که تنها چند هفته قبل از شیوع این ویروس در این مجموعه صورت گرفت کمک بزرگی به فلایتیو برای رشد و بقای خود کرده و کشفی به دیجیاتو می‌گوید که «در کنار صباایده بودن و از یک جنس بودن با این شرکت باعث شده تا بتوانیم به کارمان به درستی ادامه دهیم.»

کشفی درباره افق راهی که در مجموعه آنها متصور شده نیز می‌گوید که فلایتیو می‌خواهد شرایط را طوری پیش ببرد که پیش آمدن مشکلاتی نظیر کرونا دیگر نتواند به آنها شوک ناگهانی و بحران وارد کند. او همچنین خبر از تحقیق و بررسی مساله دورکاری تمام نیروها در فلایتیو می‌گوید که در دستور کار آنها قرار گرفته و به دیجیاتو می‌گوید: «می‌خواهیم سیستمی راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم امنیت و آرامش روانی کارمندان خود را داشته باشیم و یک دورکاری به معنای واقعی راه بیندازیم. در این ایام به این نتیجه رسیدیم که نیروها باید دور کار باشند اما هنوز نتوانستیم به طور سراسری و کامل آن را پیاده‌سازی کنیم و باور داریم ریموت ورکینگ می‌تواند به نفع مجموعه باشد.»

فلایتیو در این مراسم از لوگوی رنگین و جدید خود رونمایی کرد، لوگویی دایره‌ای شکل که به گفته این تیم برای طراحی آن نکات زیادی رعایت شده و رنگبندی آن ترکیبی از المان‌های مختلفی چون مدرنیته بودن (رنگ آبی)، هیجان انگیز بودن (رنگ نارنجی)، برتر بودن (رنگ بنفش) و ارتباط خوب با مشتری داشتن (رنگ صورتی) است.

ارسال نظر