با شیوع کرونا در ایران، رکورد نصب و خرید بازی موبایلی شکست

رسانه کلیک - به گزارش کافه بازار کاربران بازار از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا ۱۵ فروردین امسال، ۱۰۷ میلیون بار، بازی دانلود یا به‌روزرسانی کردند و رکورد خرید هفتگی بازی را شکستند.

با شیوع کرونا در ایران، رکورد نصب و خرید بازی موبایلی شکست

کاربران بازار از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا ۱۵ فروردین امسال، ۱۰۷ میلیون بار، بازی دانلود یا به‌روزرسانی کردند و رکورد خرید هفتگی بازی را شکستند.

بر اساس بررسی تیم تحلیل داده کافه‌بازار، تنها در هفته‌ی دوم فروردین ۹۹ رکورد ۲۲ میلیون نصب یا به‌روزرسانی برای بازی‌های بازار ثبت شد که نسبت به میانگین هفتگی سال ۹۸، ۷۲ درصد افزایش داشت.

از روز اول اسفند ۹۸ (پس از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران) تا روز ۱۵ فروردین امسال، سه ژانر بازی‌های استراتژی با ۵۳ درصد رشد، بازی‌های خانوادگی با ۴۱ درصد و بازی‌های ماجرایی با درصد ۳۷ درصد بیشترین رشد نصب یا به روزرسانی را داشتند.

برای درک اثرات شیوع کرونا بر رفتار ۴۲ میلیون کاربر بازار، بررسی‌های تیم تحلیل داده‌ کافه‌بازار ادامه خواهد یافت و نتایج آن به تدریج منتشر خواهد شد.

لیست ده بازی با بیشترین رشد در این بازه‌ ۴۵ روزه را در اینجا می‌توانید ببینید؛ اما بازی منچ و پانتومیم که روزی از آنها به عنوان سرگرمی‌های خانوادگی یاد می‌شد نیز این روزها در فضای مجازی جذابیت خاص خود را دارد. از سویی همچنان مسابقات ماشین‌سواری جزو پرطرفدارترین بازی‌های آنلاین به شمار می‌آیند.

ارسال نظر