امسال شاهد حضور سایت و اپلیکیشن‌های جدیدتری بودیم

رسانه کلیک - میلاد نوری به عنوان یکی از داوران جشنواره وب و موبایل می‌گوید در مرحله رای دهی به آثار داوران رای منفی می‌دهد تا از ایجاد هر گونه شبهه در رابطه با دوستی با داوران جلوگیری کند.

امسال شاهد حضور سایت و اپلیکیشن‌های جدیدتری بودیم

پس از معرفی کاندیدهای جشنواره وب و موبایل ایران انتقادات ریز و درشت زیادی به آن شد. میلاد نوری یکی از کارشناسان حوزه فناوری است که به عنوان داور در این جشنواره حضور داشت و به همراه شورای داوری به بررسی سایت و اپلیکیشن‌های شرکت کننده پرداخت. در رابطه با کیفیت جشنواره امسال و در ادامه انتقاداتی که در زمینه شرکت تیم‌های داوران به این جشنواره وارد شده است، پای صحبت‌های میلاد نوری نشستیم.

نوری اعتقاد دارد کیفیت و کمیت سایت‌ها و ایده‌ها به صورت صعودی پیش رفته است. بنیان‌گذار پونز در توضیح بیشتر این موضوع می‌گوید: «امسال شاهد حضور سایت و اپلیکیشن‌ها جدیدتری بودیم. اما به اقتضای راه جدیدی که در پیش گرفته‌اند، طبیعتا بلوغی که باید را نداشتند و شاید نیازمند دو سه سال زمان هستند تا به حدی از بلوغ برسند که ایرادات کمتر و کیفیت بهتری داشته باشند.»

او با اشاره به این موضوع که اگر بخواهیم به صورت درصدی نگاه کنیم؛ کیفیت شرکت کنندگان به نسبت سال‌های گذشته پایین‌تر بوده، اضافه می‌کند: «با این وجود از نگاه کمیتی تعداد سایت و اپلیکیشن‌ها بالا بود و حتی در میان آنها سایت و ایده‌های جدید به چشم می‌خورد که شخصا با بوک مارک کردنشان لیستی بلند بالا تهیه کرده‌ام تا در اولین فرصت یا از آنها استفاده کنم و یا بیشتر روند کارشان را بررسی کنم.»
میلاد نوری در رابطه با انتقادی که این روزها در رابطه با جشنواره وب و موبایل ایران مطرح است و حضور آثار داوران در این جشنواره می‌گوید: «از طرفی داور خودش به تنهایی رای دارد و قطعا این تک رای تاثیری در نتیجه نهایی ندارد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا سایر داورها تحت تاثیر برای رای مثبت به نفع داوری که با آنها سر میز قضاوت می نشیند قرار نمی‌گیرند، تاکید می‌کند: «اتفاقا تاثیری کاملا منفی دارد. خود من به عنوان داور زمانی که می‌بینم داوری که سر میز داوری است اثرش در جشنواره است، با رای ندادن واکنش نشان می‌دهم.»

نوری با عنوان این موضوع که در سال‌های گذشته به عنوان داور اثرش را در جشنواره شرکت داده اما در دقیقه نود قید ادامه را زده و ترجیح داده برای ایجاد نشدن شبهه به مسیر ادامه ندهد، تاکید می‌کند: «در سه سال اخیر تیمم به مرحله کاندید شدن رسیده و از ادامه مسیر انصراف داده‌ام. از طرفی امسال به همین سبب ترجیح دادم با هیچ کدام از اثرات خودم در جشنواره شرکت نکنم و بر مسند داوری تکیه بزنم.»

ارسال نظر