بودجه معاونت علمی ظرف ۱۰ سال فقط ۲ برابر رشد داشته است

رسانه کلیک - سورنا ستاری با اشاره به رشد ناچیز بودجه معاونت علمی در دو سال اخیر گفت: ما توانسته‌ایم کمک‌های خوبی از صندوق توسعه دریافت کنیم که به ما در حوزه پژوهش کمک خوبی کرده است.

بودجه معاونت علمی ظرف ۱۰ سال فقط ۲ برابر رشد داشته است

به نقل از خبرگزاری خانه ملت متعلق به مجلس شورای اسلامی، سورنا ستاری درباره افزایش بودجه حوزه پژوهش در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: بودجه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در بودجه سال آینده ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به حضور خود در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: امیدواریم با نظر مساعد نمایندگان مجلس ارتقای بودجه در این حوزه محقق شود.

ستاری در پاسخ به این سوال که معاونت علمی به چه میزان اعتباری برای پیشبرد اهداف خود در سال آینده نیازمند است، گفت: با توجه به اینکه در بودجه اعداد مختلفی از جمله ردیف اصلی معاونت و ردیف‌های ستادهای توسعه‌ای قید می‌شود نمی‌توان عدد دقیقی درباره بودجه دقیق این حوزه گفت.

اعتبارات اصلی حوزه پژوهش با موافقت رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه بوده است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: با وجود اینکه اعتبارات معاونت علمی طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری نداشته، ولی ما توانسته‌ایم کمک‌های خوبی از صندوق توسعه با حمایت دولت و مجلس و موافقت مقام معظم رهبری دریافت کنیم و این بودجه‌ها در حوزه پژوهش کمک خوبی کرده است.

وی اضافه کرد: این در حالیست که بودجه معاونت علمی ریاست جمهوری طی ۱۰ سال گذشته فقط دو برابر افزایش داشته است.

اعتبارات صندوق نوآوری به ما ارتباطی ندارد

ستاری در پاسخ به این سوال که آیا اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز از بودجه‌های معاونت علمی ریاست جمهوری به شمار می‌آید، گفت: خیر؛ این بودجه جدا و مستقل از معاونت علمی است.

ارسال نظر