بیانیه اسکای روم پیرامون یک اشتباه!

رسانه کلیک -  در روزهای گذشته یکی از سوژه های داغ صفحات مجازی خصوصا توییتر  در رابطه با اسکای روم بود. امروز اسکای روم طی بیانیه ای تلاش کرده است این موضوع را کاملا شفاف سازی کند.

بیانیه اسکای روم پیرامون یک اشتباه!

روز گذشته طی ماجرایی اسکای روم اطلاعات یک گپ و گفت خصوصی که وزیر ارتباطات در آن حضور داشت را منتشر کرد. همین ماجرا واکنش زیاد کاربران فضای مجازی در رابطه با عدم رعایت حریم خصوصی همراه داشت. اما اسکای روم امروز طی یک بیانیه سعی کرده است در این زمینه شفاف سازی کند.

بیانیه اسکای روم به این شرح است:

«چند روز گذشته اسکای روم به دعوت سازمان فناوری اطالعات ایران میزبان دیدار نوروزی وزیر محترم ارتباطات و فناوری ارتباطات با جمعی از فعالان توییتری بود.
پشتیبان و مدیرعامل اسکای روم بهعنوان مدیران فنی جلسه برای حفظ کیفیت ارتباطی جلسه آنالین و بررسی وضعیت اینترنت هریک از مدعوین، با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات در این نشست حضور رسمی و علنی داشتند.
لازم به ذکر است قبل از آغاز جلسه نیز آزمایشهای ارتباطی با برخی از کاربران انجام شده بود.
نمایش اطلاعات مربوط به وضعیت اینترنت کاربران حاضر در جلسه، جزو قابلیتهای عمومی اسکای روم است که در سایر پلتفرم‌های بین المللی مانند ادوبی کانکت نیز فراهم شده است و در اختیار برگزارکنندگان و مدیران رویدادهای آنالین قرار می‌گیرد. این اطلاعات برای بهینه سازی کیفیت صدا، تصویر و محتوای جلسه با اینترنت هر یک از کاربران و رفع مشکلات احتمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و حریم خصوصی افراد را نقض نمی‌کند.
توجه به این نکته ضروری است که اسکای روم به هیچ عنوان قابلیت ضبط ندارد و تصویری که در حساب توییتر اسکای روم منتشر شد در زمان برگزاری جلسه و به دلیل حضور تیم فنی به عنوان ادمین ثبت شده بود، چرا که برخی کاربران با اختالل اینترنت روبه رو بودند.

روز گذشته این تصویر به اشتباه در توییتر به جای آنکه به صورت خصوصی در پاسخ به توییتی ارسال شود بصورت عمومی توییت شد و از اینکه موجب خدشه دار شدن حریم خصوصی کاربران این جلسه شدیم از افکار عمومی عذرخواهی می‌کنیم و قول ما به کاربران عزیز این است که در ادامه فعالیت خود در حوزه ارتباط با مشتریان و پشتیبانی کاربران دقت بیشتری داشته باشیم.
استارتاپ ایرانی اسکای روم که از سال 1392 فعالیت خود را برای میزبانی رویدادهای آنالین آغاز کرده است، با تکیه بر پلتفرم بومی مبتنی بر تکنولوژی WebRTC موفق به جلب اعتماد بیش از 19٫000 مشتری ارزشمند شامل موسسات، شرکتها، استارتاپها، دانشگاههای مطرح دولتی و آزاد و ارگانهای مختلف شده است و پیشرفت خود را مرهون حمایتها و اعتماد این کاربران است. ما در قبال مسئولیت اجتماعی خود در بحران کرونا، سرویس پایه ی اسکای روم را برای یک ماه بمدت نامحدود ارائه کرده ایم.»

ارسال نظر