تاکسی‌ های اینترنتی مشمول ۱.۵ درصد عوارض شهرداری شدند

رسانه کلیک - شرکت‌های تاکسی اینترنتی ملزم به پرداخت ۱.۵ درصد عوارض سفر شدند. این تصمیم براساس دستورالعمل نظارتی تاکسی‌ های اینترنتی که ۵ ماه پیش به تصویب ۲ وزارتخانه کشور و صنعت، معدن و تجارت رسید، اتخاذ شده است.

تاکسی‌ های اینترنتی مشمول ۱.۵ درصد عوارض شهرداری شدند

بر این اساس قیمت‌ پایه سفر در تمام تاکسی‌ های اینترنتی مشمول این عوارض شهرداری می‌شود. بر این اساس دریافت عوارض از قیمت پایه تاکسی‌های اینترنتی از ۱۷ دی در شهرهای تهران و مشهد برای تمام تاکسی‌های اینترنتی لازم‌الاجرا شده است.

طبق قرارداد، تیپ ارائه خدمات هوشمند مسافر در کلانشهرها که براساس دستورالعمل نظارتی بر تاکسی‌های اینترنتی تهیه شده، شرکت‌ها متعهد شدند ۲ درصد از کرایه دریافتی هر سفر را بابت بهای خدمات استفاده از زیرساخت شهری به شهرداری به صورت ماهانه پرداخت کنند. در متن قرار داد آمده که این در شرایطی است که مالیات بر ارزش افزوده این شرکت‌ها حذف شود در غیر اینصورت با توجه به عدم توانایی شرکت‌ها در پرداخت هم‌زمان بهای خدمات استفاده از زیرساخت شهری و مالیات بر ارزش افزوده، این مبلغ به یک و نیم درصد کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل اسنپ در این رابطه عنوان کرده است: «این عوارض به میزان ۱.۵ درصد هزینه سفر است که کسر آن از محل درآمد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نخواهد بود و معادل رقم آن به قیمت سفرها اضافه می‌شود و مبالغ به طور تمام کمال در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.»

پیش از این شهرداری تهران اعلام کرده بود ۲ درصد عوارض خدمات شهری که براساس دستورالعمل نظارتی بر تاکسی‌های اینترنتی در نظر گرفته شده بود، به شهرداری‌ها اختصاص پیدا کند را از تاکسی‌های اینترنتی دریافت نمی‌کند که این تصمیم با اعتراض شورای شهر تهران همراه شد.

ارسال نظر