تبلیغات در گوگل چیست و چه تفاوتی با دیگر روش های تبلیغاتی دارد؟
رسانه کلیک - تبلیغ در بزرگترین سایت جهان چه مزایای برای کسب و کارها دارد و چرا تبلیغ در گوگل فرصتی استثنایی برای رشد کسب و کارهای کوچک است؟
گوگل بزرگترین جستجوگر آنلاین جهان است. معمولا کاربران اینترنت، وبگردی خود را با گوگل آغاز میکنند. فرض کنید تصمیم به خرید خانه گرفتهاید، خوب حالا چه میکنید؟ آیا جز این است که در گوگل به دنبال اطلاعاتی درباره “معیارهای یک خانه خوب” ، “قیمت خرید خانه در نقاط مختلف شهر” ، “وام خرید خانه” و ... میگردید؟ یا مثلا زمانی که تصمیم میگیرید برای مسافرت تفریحی برنامه ریزی کنید، آیا در گوگل درباره مقاصد گردشگری که علاقهمند به دیدن آنها هستید، جستجو نمیکنید؟
تنها شما نیستید که برای هر کاری از گوگل کمک میگیرید. میلیونها کاربر اینترنت در سراسر جهان هر روز میلیاردها جستجو در گوگل انجام میدهند و این حجم زیاد مخاطبان فرصتی برای دیده شدن به سایتها و کسب و کارهای اینترنتی میدهد.
تبلیغات هدفمند یعنی تبلیغات گوگل!
اما تنها حجم بالای جستجوهای گوگل نیست که آن را برای تبلیغات مناسب ساخته است. آنچه تبلیغات گوگل را از روش های تبلیغات آنلاین دیگر متمایز کرده است، هدفمند بودن تبلیغات گوگل است. در تبلیغات گوگل شما کلمات کلیدی مورد نظر خودتان را مشخص میکنید تا تبلیغاتتان تنها برای کاربرانی که این کلمات کلیدی را جستجو میکنند، نمایش داده شود.
مثلا اگر شما فروشنده کفش باشید با انتخاب عبارت کلیدی “خرید کفش اسپورت مردانه” و “خرید کفش اسپورت دخترانه” تبلیغات تان تنها برای افرادی که این عبارات را جستجو میکنند نمایش داده میشود و در نتیجه با توجه به هدفمند بودن تبلیغات و نمایش آن تنها به کاربرانی که به دنبال خرید محصولات شما هستند، میتوانید فروشتان را افزایش دهید.
در تبلیغات گوگل امکان هدفگیری کاربران بر اساس سن، جنسیت، وضعیت والدینی، سطح درآمد، موقعیت جغرافیایی، زبان و علایق کاربران وجود دارد. همچنین امکان هدفگیری کاربران سایت بر اساس فعالیتی که قبلا در سایتتان داشتهاند وجود دارد. (همان ریمارکتینگ)
هزینه و بودجه انعطافپذیر
در گوگل تنها به ازای کلیکهای مخاطبان بر روی تبلیغاتتان هزینه پرداخت میکنید. و هزینه هر کلیک را هم خودتان تعیین میکنید. در هر لحظه میتوانید هزینه هر کلیک یا بودجه کلی تان را افزایش یا کاهش دهید.
سرعت ایجاد و انتشار و تغییرات
برای فعال کردن تبلیغات گوگل کسب و کار خود نیازی به صبر کردن برای روزها و ماه ها ندارید. کافی است پس از خرید اکانت گوگل ادز و شارژ آن نسبت به ایجاد کمپین گوگل ادز خود اقدام کنید. تبلیغات شما پس از تایید توسط گوگل نمایش داده میشود. همچنین هر زمان که بخواهید میتوانید همه یا بخشی از تبلیغات خود را متوقف کنید.
گزارشهای دقیق
پس از فعال شدن تبلیغاتتان و نمایش آن به مخاطبان هدفتان میتوانید آمار و گزارشهای مربوط به اکانتتان را مشاهده کنید. اینکه چند نفر تبلیغت شما را دیدهاند و موقع جستجوی چه کلمهای این اتفاق افتاده است و در چه ساعاتی از شبانه روز بوده است، چند نفر از آنهایی که تبلیغ شما را دیدهاند، بر روی آگهی شما کلیک کردهاند و از آن تعداد چند نفر در خبرنامه آنلاینتان عضو شدهاند یا از سایتتان خرید انجام دادهاند و هزینه تبلیغات شما چقدر بوده است و ...
اگر میخواهید کسب و کارتان جزو بهترینهای گروه خود باشد، بایستی از بهترین ابزارهای موجود استفاده کنید. گوگل مخاطبان و کسب و کارها را میشناسد. با به کارگیری قدرت گوگل در حوزه تبلیغات به نتایج بهتری در کسب و کار خود دست یابید.
برای شروع تبلیغات گوگل در ایران چه کنیم؟
در ایران چندین آژانس تبلیغاتی خدمات تبلیغات گوگل را به مشتریان خود ارایه میکنند. در این میان آژانس تبلیغاتی پارس ادوردز به صورت تخصصی در حوزه تبلیغات گوگل فعالیت میکند و به صورت رسمی پارتنر گوگل در حوزه تبلیغات است.
برای شروع وارد بخش تبلیغات کسب و کارها در سایت پارس ادوردز شوید و درخواست مشاوره خود را برای شروع تبلیغات گوگل ارسال کنید. پارس ادوردز علاوه بر تبلیغات سرچ گوگل، تبلیغات یوتیوب، گوگلی پلی و تبلیغات بنری در شبکه گسترده دیسپلی گوگل و نیز خدمات ریمارکتینگ را نیز ارایه میدهد.
نظرها