تعرفه های ارتباطی اپراتورهای داخلی برای حجاج اعلام شد

رسانه کلیک - همزمان با فرارسیدن ایام حج، اپراتورهای داخلی تعرفه‌ های ارتباطی خود را اعلام کردند. در این مطلب قیمت‌های هر دو اپراتور را بررسی کرده‌ایم.

تعرفه های ارتباطی اپراتورهای داخلی برای حجاج اعلام شد

روز گذشته همراه اول طی اطلاعیه ای اعلام کرد :«یکی از مزیت های استفاده از سرویس رومینگ، نرخ مناسب در مقایسه با سایر اپراتورهای داخلی و خارجی است؛ علاوه بر این، همراه اول برای زائران حج تمتع سیم کارت اعتباری رایگان ویژه حجاج در نظر گرفته است. زائران می توانند از طریق دفاتر زیارتی یا مراجعه به دفاتر و مراکز خدماتی منتخب همراه اول نسبت به دریافت سیم کارت اعتباری رایگان ویژه حجاج اقدام کنند.»

مشترکان می توانند از طریق ارسال کد ۹۶۶، نام «عربستان» و یا «SAUDIARABIA» به سرشماره ۸۰۷۰ یا مراجعه به پرتال همراه اول، از تعرفه مکالمه و پیامک و دیتا ویژه حج تمتع سال ۹۸ مطلع شوند.

همراه اول اعلام کرده بسته های اینترنتی داخلی (فعال شده در ایران) در کشور عربستان قابل استفاده نیست و هزینه به صورت تعرفه آزاد محاسبه می شود؛ بنابراین زائران برای مدیریت و کاهش هزینه رومینگ لازم است گزینه دانلود و بروزرسانی برنامه ها و تنظیمات گوشی را از حالت خودکار خارج کنند.

زائرانی که در نظر دارند از اینترنت استفاده کنند، می توانند برای خرید بسته های اینترنت رومینگ ویژه ایام حج با استفاده از کد دستوری، برنامه «همراه من» یا فروشگاه آنلاین همراه اول اقدام کنند؛ این بسته ها تنها در عربستان و از طریق اپراتور Zain قابل استفاده است.

اپراتور اول تلفن همراه پیشنهاد کرده مشترکان پیش از سفر، نسبت به شارژ سیم کارت های اعتباری یا افزایش ودیعه سیم کارت های دائمی خود اقدام کنند تا در طول سفر با مشکلی در برقراری ارتباط مواجه نشوند.

مشترکان همراه اول می توانند جهت دریافت اطلاعات لازم مربوط به این کمپین به نشانی www.mci.ir/haj۹۸ مراجعه کنند.

در ادامه ایرانسل طی گزارشی تعرفه های خود را اینگونه اعلام کرده است: «از دهم تیرماه امسال تعرفه‌های تخفیفی برای مکالمه و اینترنت برای مشترکانی که به حج مشرف می‌شوند در دسترس قرار گرفته و تمام مشترکانی که به این سفر می‌روند می‌توانند تا ۲۰ شهریور ماه از آن استفاده کنند.»

تماس توسط همراه اول با ایران به ازای هر دقیقه مکالمه برابر با 3600 تومان است، در حالی که ایرانسل برای این موضوع مبلغی برابر با 3800 تومان را از حجاج طلب می کند. هزینه تماس داخلی عربستان برای همراه اول برابر با 2000 تومان برای هر دقیقه مکالمه و برای ایرانسل برابر با 3800 تومان است. هزینه ارسال پیامک برای همراه اول برابر با 1000 تومان و برای ایرانسل برابر با 900 تومان است. دریافت پیامک برای هر دو اپراتور رایگان است.

نوع خدمات

همراه اول

ایرانسل

مکالمه با ایران 3600 تومان 3800 تومان
مکالمه داخل عربستان 2000 تومان 3800 تومان
ارسال پیامک 1000 تومان 900 تومان

حجاج با استفاده از اپراتورهای داخلی در هزینه های خود صرفه جویی زیادی خواهند کرد چرا که اپراتورهای عربستانی هزینه های بسیار بالاتری را از کاربران دریافت می کنند. علاوه بر این موضوع، استفاده از سیمکارت های داخلی مانع از دریافت پیامک های عربی و سردرگمی می شود. در کنار این موارد، حجاج نیازی به تغییر شماره خود ندارند.

ارسال نظر