پوشش بیمه روستاییان به صورت غیرحضوری تمدید می‌شود

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت، از امکان تمدید پوشش بیمه صندوق‌های سلامت همگانی و روستایی و عشایری به صورت غیرحضوری خبر داد.

پوشش بیمه روستاییان به صورت غیرحضوری تمدید می‌شود

داود حاج قاسمعلی با اعلام این خبر افزود: «بیمه‌های فاقد اعتبار صندوق‌های سلامت همگانی و روستاییان و عشایر، تا پایان ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به صورت خودکار تمدید شده است. همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا، برای جلوگیری از تردد بیمه شده‌ها و تحقق دولت الکترونیک امکاناتی فراهم شده است که به صورت غیرحضوری و با مراجعه به سامانه مربوطه، پوشش بیمه این گروه توسط فرد سرپرست بیمه شده قابل تمدید است.»

وی اظهار داشت: «در حال حاضر سامانه‌های bimehsalamatiranian.ir و eservices.ihio.gov آماده شده است و بیمه شده‌هایی که تاریخ اعتبار آن‌ها پایان شهریور ماه است، می‌توانند کدملی سرپرست خانوار را وارد و بسیاری از اطلاعات را مشاهده و ویرایش کنند.»

بیشتر بخوانید: نحوه دسترسی بیمه‌شدگان به سوابق و اطلاعات هویتی‌شان
مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: «همچنین این امکان فراهم شده که بیمه شده‌ها دیگر برای تمدید پوشش بیمه روستایی و عشایری و سلامت همگانی به دفاتر پیشخوان مراجعه نکنند. لذا اگر بیمه آن‌ها فاقد اعتبار باشد، با مراجعه به همین سامانه می‌توانند بدون حضور آن را تمدید کنند.»

به گفته حاج قاسمعلی این بیمه‌شدگان می‌توانند در این سامانه عکس‌های خود را اصلاح و عکس جدید بارگزاری کنند. همچنین از تمام بیمه شدگان انتظار می‌رود که قبل از پایان شهریور، از امکانات سامانه ایجاد شده استفاده کنند.

شاید خواندن این مطلب هم برایتان جالب باشد: نسخه الکترونیک چیست؟ | خداحافظی همیشگی با دفترچه‌های کاغذی بیمه

ارسال نظر