توزیع گوشی های فیک در بازار ایران/ چرا وزارت صمت تاکنون سکوت کرده است؟

رسانه کلیک - در پی انتشار خبری با عنوان «توزیع گوشی های فیک در بازار ایران معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان توضیحاتی برای شفاف‌سازی و آگاهی مردم ارائه کرد.

توزیع گوشی های فیک در بازار ایران/ چرا وزارت صمت تاکنون سکوت کرده است؟

به گزارش کلیک، به نقل از شبکه خبری ICTPRESS؛ پس از انتشار اخباری مبنی بر واردات و توزیع گوشی‌

های فیک در بازار ایران مخاطبین در انتظار عکس‌العمل ذینفعان دولتی و نهادهای نظارتی بر زنجیره تامین و عرضه موبایل کشور بودند تا اینکه، معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت درباره حقوق مصرف‌کنندگان توضیحاتی را در این مورد ارائه کردند. این توضیحات به شرح زیر است:

تمام گوشی‌های تلفن همراه اصلی، دارای شماره سریال اختصاصی و منحصر به فردی اند که تنها شرکت سازنده گوشی می تواند درستی آن سریال یا همان (IMEI) را تایید کند. از این روی، با آزمایش این سریال بر روی گوشی های ذکر شده و تایید آن از سوی شرکت های سازنده، این ادعا نادرست و منتفی اعلام شده است.

وی در ادامه عنوان کرد:

در پی خبر توزیع گوشی های فیک در بازار ایران بحث دیگری مبنی بر بی‌کیفیت بودن گوشی‌های مذکور مطرح شد که در این خصوص نیز استعلام های لازم از دستگاه‌های ذیربط به عمل آمده که به محض دریافت نتایج اطلاع‌رسانی خواهد شد. از آنجایی که کیفیت گوشی‌های تلفن همراه، بسیار اهمیت دارد، کلیه دستگاه‌ها قبل از ورود به بازار هنگام صدور مجوز واردات توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انجام تست‌های فنی و تخصصی بررسی و پس از گذراندن آزمایش‌های لازم اجازه واردات صادر می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:

پس از تکمیل بررسی‌ها در صورت احراز تخلف توسط هر یک از فعالین این بخش، برخورد قانونی لازم توسط دستگاه‌های مرتبط انجام و نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید. هر چند لازم است به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و ایجاد اخلال در سطح بازار، منتشرکنندگان این نوع خبرها قبل از اینکه وزارتخانه را به سکوت یا مماشات متهم کنند، بررسی‌های کارشناسی دقیق از طریق دستگاه‌های ذیصلاح قانونی به عمل آورده و در صورت اثبات ادعا نسبت به طرح و پیگیری آن اقدام کنند.

ارسال نظر