توضیحات وزیر ارتباطات در رابطه با آموزش مجازی و هزینه‌های آن در سال تحصیلی جدید

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب کاربری اینستاگرام خود اطلاعاتی را در رابطه با آموزش مجازی و هزینه‌های آن برای دانش‌آموزان و والدین‌ آنها ارائه کرد.

توضیحات وزیر ارتباطات در رابطه با آموزش مجازی و هزینه‌های آن در سال تحصیلی جدید

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استوری‌های اینستاگرام خود چند توصیه برای والدین و اطلاعاتی راجع به فعال‌سازی بسته‌های اینترنت رایگان برای دانش‌اموزان طرح کرد. او تاکید کرد که استفاده از ''شاد'' برای همه رایگان است و بسته های اینترنت دانش‌آموزی نیز به زودی عرضه می‌شود.

وزیر ارتباطات ضمن تاکید بر لزوم دسترسی همه دانش‌اموزان به سیستم آموزش مجازی اطلاعاتی راجع به هزینه‌ها و شرایط این نوع آموزش را برای دانش‌آموزان و والدین آنها در استوری‌های اینستاگرام خود قرار داد.

نوشته‌های او به شرح زیر است:

  • ''اگر فرزند شما از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده می‌کند، شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Family safety سیستم عامل ویندوز مراقب حضور فرزندتان در فضای مجازی باشید و دسترسی او را مدیریت کنید. اگر اطلاعات بیشتری لازم دارید از جستجوی گوگل کمک بگیرید، ساده و آسان است.''
  • ''اگر فرزند شما از تبلت یا گوشی هوشمند اندروید استفاده می‌کند، ساده‌ترین کار برای مدیریت دسترسی و نظارت بر کودک در فضای مجازی، استفاده از ابزار Google Family Link است.''
  • ''اگر هنوز ابزاری برای فرزند خود تهیه نکرده ‌ اید یا علاقه به گره گشایی نیازمندان و خرید تبلت ‌ برای آن ‌ ها هستید، توصیه می ‌ کنم از تبلت ‌ های ایرانی انارستان خرید کنید . انارستان تمام ابزارهای مدیریت والدین را دارد و مطابق فرهنگ ایرانی-اسلامی برای نیاز کودکان ساخته شده است .''

وی با اشاره به سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی که که توسط اپراتورها ارائه می‌شود، در این رابطه به والدین توضیحاتی را ارائه کرد.

  • «اول اینکه یک بسته اختصاصی «شاد» تعریف کنند، زمانی که این بسته روی سیم کارت فعال باشد دسترسی به اینترنت، صرفاً برای یک سری از سایت‌های تایید شده توسط وزارت آموزش و پرورش امکان پذیر است. و اگر از گوشی، همزمان هم کودک و هم والدین بهره می‌گیرند، اپراتورها موظف شده اند با تعریف یک کد دستوری ستاره مربع امکان جابجایی بسته فعال را فراهم کنند. به عبارتی تا گوشی در اختیار کودک است، بسته شاد و زمانی که در اختیار والدین است، بسته عادی فعال باشد. شرکت‌های اینترنت خانگی نیز موظف شده اند بسته شاد را تعریف و یا امکان فعالسازی و یا غیرفعالسازی آن را فراهم آورند. بنابراین سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت «شاد» توزیع نخواهد شد و مراقب سوءاستفاده و تماس‌های تلفنی کلاهبرداران برای فروش سیم کارت، تحت این نام‌ها باشید.»

جهرمی در ادامه با پرداختن به موضوع هزینه‌های این طرح، آن را به دو قسمت هزینه‌ها برای معلمان و هزینه‌ها برای دانش آموزان تفکیک کرده است. به گفته او تمام مدارس کشور به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات به صورت رایگان متصل شده‌اند. موضوعی که پیش‌تر جزئیات آن اعلام شده بود. بنابراین در زمان حضور در مدرسه، استفاده از شبکه برای کادر مدرسه رایگان خواهد بود. جهرمی تاکید کرده که ارائه بسته‌هایی شبیه آنچه در فروردین ماه ارائه شده هم، در دستور کار است که در این مورد اطلاع رسانی خواهد شد.

در مورد هزینه‌ها برای دانش آموزان نیز جهرمی تاکید کرده استفاده از شاد برای همه رایگان است: «ممکن است مدارس از سایر ابزارها برای آموزش مجازی بهره بگیرند، به زودی بسته‌ای ویژه دانش آموزان هم برای همه آنها تعریف و ارائه خواهیم کرد. علی الحساب شاد رایگان است.»

وزیر ارتباطات گفته که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان معماری و مهندسی سامانه «شاد» نیست ولی در کنار آنها قرار دارد: «تلاش زیادی از سوی توسعه دهندگان این سامانه برای بهبود خدمات صورت گرفته و خدمات بسیار خوبی روی آن لحاظ شده است. ما برای خدمت رسانی بهتر با تمام وجود در کنار همکارانمان در وزارت آموزش و پرورش هستیم و از امکانات خود برای مساعدت به آنها در انجام این امر مهم، بهره خواهیم گرفت.»

ارسال نظر