تولید دستگاه مولد گاز ازون در راستای مقابله با شیوع کرونا

رسانه کلیک - شرکت «آرتا آریا» از شرکت‌های عضر مرکز رشد نخبگان فناوری پارک فناوری پردیس، موفق به ساخت دستگاه مولد گاز ازون شده است که می‌تواند برای مقابله با ویروس covid-19 موثر باشد.

تولید دستگاه مولد گاز ازون در راستای مقابله با شیوع کرونا

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یکی از شرکت‌های عضو مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس موفق به ساخت دستگاه مولد گاز ازون شده است. این محصول شرکت «آرتا آریا» در ضد عفونی کردن میوه و سبزیجات، محیط‌های خانگی، اداری، بیمارستانی، و لباس کاربرد دارد. از این دستگاه می‌توان برای ضدعفونی کردنِ فضاهای کوچک مانند اتاق، ماشین یا کنار تخت بیمار مبتلا هم استفاده کرد. تا پیش از این از گاز ازون برای مقابله با قارچ، باکتری، میکروب، ویروس سارس و ویروس آنفولانزا نیز استفاده شده است. همچنین کشورهای آسیای شرقی این روش را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته‌اند.

شرکت آرتا آریا موفق شده است این دستگاه را با یک سوم قیمت محصول مشابه خارجی خود بومی‌سازی کند. این شرکت هم اکنون در حال کار بر روی طراحی مدل بزرگتر این دستگاه است.

شایان ذکر است،‌ این محصول تازه، با توجه با قابلیت بالای اکسید کنندگی گاز ازون می‌تواند در سالن‌ها و بخش‌های بستری برای ضدعفونی کردن البسه، استفاده شود.

گفتنی است ظرفیت تولید این دستگاه تا پایان سال جاری با حمایت مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس تا 10 هزار عدد افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر