جریمه‌ای بی سابقه برای علی بابا توسط قانونگذاران آنتی تراست چین

رسانه کلیک - قانونگذاران آنتی تراست چین تصمیم دارند جریمه ای بی سابقه برای علی بابا وضع کنند. این در حالی است که واگذاری برخی دارایی های شرکت نیز تحت بررسی است.

جریمه‌ای بی سابقه برای علی بابا توسط قانونگذاران آنتی تراست چین

به گزارش کلیک به نقل از رویترز، قانونگذاران آنتی تراست (ضدانحصار) چین تصمیم دارند جریمه ای سنگین و بی سابقه برای شرکت علی بابا وضع کنند. به نوشته وال استریت ژورنال، منابع آگاه دلیل این امر را رفتارهای غیر رقابتی شرکت مذکور اعلام کرده‌اند.

رقم جریمه علی بابا ممکن است از ۹۷۵ میلیون دلاری که کوالکام در سال ۲۰۱۵ برای رفتارهای غیررقابتی پرداخت نیز بیشتر شود. همچنین قانونگذاران چینی مشغول بررسی واگذاری برخی از دارایی‌های این شرکت هستند که ارتباطی به کسب و کار اصلی آن (خرده فروشی آنلاین) ندارد. این درحالی است که علی بابا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

البته از اواخر اکتبر ۲۰۲۰ میلادی، این خرده فروشی بزرگ آنلاین تحت تحقیقات دقیق قانونگذاران قرار دارد. در اواخر دسامبر سازمان دولتی قانونگذار بازار چین نیز اعلام کرد تحقیقی درباره تخلفات آنتی تراست در علی بابا آغاز کرده است. این خبر در حالی منتشر شد که مقامات دولتی چین از عرضه اولیه سهام «آنت گروپ» (یکی از زیر مجموعه‌های علی بابا) در بورس جلوگیری کردند.

در گذشته نیز شرکت‌ها و فروشندگان رقیب علی بابا از این شرکت انتقاد کرده بودند زیرا اجازه نمی‌داد شرکت‌هایی که در آن کالا می‌فروشند، در پلتفرم‌های تجارت آنلاین نیز شرکت کنند.

ارسال نظر