جشنواره وب و موبایل ایران و الکامپ به نوعی به موازات هم هستند

رسانه کلیک - اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران در 24 و 25 بهمن ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار شد. رییس سازمان نصر ایران، محمدباقر اثنی عشری در روز دوم اختتامیه شرکت کرد.

جشنواره وب و موبایل ایران و الکامپ به نوعی به موازات هم هستند

رییس سازمان نظام صنفی ایران در حاشیه شرکت در اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران در گفتگو با خبرنگار کلیک با اشاره به روند رو به بالای کیفیت جشنواره وب و موبایل در سال 98 گفت: «با توجه به این نکته که در سال‌های پیش نیز در این جشنواره شرکت کرد‌ه‌ام؛ هر سال روند بهتر از سال پیش طی می‌شود. این نکته که از خارج از فضای استارتاپی افرادی را به عنوان سخنران انتخاب کرده بودند؛ بسیار جذاب بود. چرا که مسیری برای باز شدن حلقه اکوسیستم ایجاد کرده و ارتباطات با سایر اقشار جامعه را نیز بیشتر می‌کند.»

اثنی عشری در پاسخ به این سوالی مبنی بر بازدید از نمایشگاه استارتاپ‌هایی که در خلال جشنواره غرفه داشتند و بررسی روندکاری آن‌ها افزود: «در حالت کلی به استارتاپ‌ها دو نوع نگاه متفاوت داریم. اولی نگاه محتوایی به استارتاپ‌هاست که در این زمینه شاید من آنقدری که باید تخصص نداشته باشم. نگاه دیگر، نگاه کسب و کاری به استارتاپ‌ها و نحوه توسعه آنهاست. نکات محتوایی در جشنواره وب و موبایل ایران در حال اتفاق افتادن است و روند کسب و کاری و توسعه بازار استارتاپ‌ها نیز در خلال الکامپ استارز که نگاه تجاری دارد، اتفاق می‌افتد. شاید به نوعی این دو مکمل هم نیز باشند.

رییس سازمان نظام صنفی ایران در پاسخ به این سوال که آیا شاهد حضور سخنرانانی که در جشنواره امسال از افراد خارج از اکوسیستم استارتاپی انتخاب شده بودند در الکام تاکز نیز خواهیم بود، تاکید کرد: «مدل الکام تاکز به این شکل است که فضایی در اختیار افراد قرار می‌دهیم و هر فردی که داوطلب باشد یا کسب و کاری از آنها دعوت کند با حضور در الکام تاکز می‌تواند حاضر شود.»

اثنی عشری با اشاره به این نکته که جشنواره یک همایش سخنرانی محور با برنامه ریزی محتوایی است، ادامه داد: «الکامپ تاکز فضایی که این فرصت را به تمام افراد می‌دهد تا با حضور در آن به انتقال تجربه بپردازند.»

او در انتها با اشاره به برنامه‌های سازمان نظام صنفی در هفته پیش رو تصریح کرد: «در سازمان نصر علاوه بر شرکت‌ها و فروشگاه‌ها، افراد حقیقی نیز می‌توانند پس از گذراندن آزمون به عنوان مشاور رتبه 3 عضو سازمان شوند. امسال قرار است روز دوشنبه همایش مشاوران رتبه 3 برگزار شود و از اولین مشاوران رتبه دو تقدیر کنیم. روز سه شنبه نیز جلسه شورای مرکزی سازمان برگزار خواهد شد. در ادامه چهارشنبه نشست سالانه سازمان نظام صنفی رایانه ای ایران با حضور مدیران 30 استان عضو برای تصمیم گیری در رابطه با برنامه ها و بودجه نقشه راه سال جدید برگزار خواهد شد.»

ارسال نظر