حضور شرکت های دانش بنیان در بورس به عدد 45 رسید | پیشتازی بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌ها

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، حضور شرکت های دانش بنیان در بورس به عدد 45 رسیده است و این شرکت‌ها ارزش‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی دارند.

حضور شرکت های دانش بنیان در بورس به عدد 45 رسید | پیشتازی بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌ها

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، در بیست‌ودومین مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران بیان کرد: «محصول علمی و پژوهشی حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، نه دولت. ما به‌ عنوان دولت باید زیست‌بومی ایجاد کنیم که بخش خصوصی بتواند سرمایه‌گذاری کند.»

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: «در حال حاضر ۴۰۰ شتاب‌دهنده بخش خصوصی که هرکدام با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده‌اند، فعال هستند. ده‌ها صندوق خطرپذیر در بورس فعال هستند و الان بیش از ۴۵ شرکت در بورس فعال هستند.»

او افزود: «پولی که دولت از جیب مردم در پژوهش می‌گذارد، با پول بخش خصوصی فرق می‌کند. در حال حاضر سرمایه‌گذاری بخش دولتی در پارک‌های علم و فناوری در حوزه پژوهش، نسبت به بخش خصوصی 1 به ۸ است؛ درحالی‌که در پارک فناوری پردیس سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به دولتی ۲۵ به 1 است.»

ستاری همچنین ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم را یک حرکت پیشتازانه در دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: «باید به پارک‌های علم و فناوری توجه بیشتری شود. لازم نیست رئیس پارک‌ها عضو هیئت علمی باشد. یک استاد تمام هم می‌تواند این سمت را در دست بگیرد. در حال حاضر بیش از ۵ هزار هیئت علمی داریم که در دانشگاه‌ها فعال هستند.»

منبع: ایرنا

ارسال نظر