دادستان کل کشور خواستار پاسخگویی وزیر ارتباطات در خصوص فضای مجازی شد

رسانه کلیک - دادستان کل کشور در جلسه معارفه دادستان جدید تهران گفت اگر اصلاحات بر فضای مجازی در ایران انجام نشود، بیشتر از این نمی‌توانیم تحمل کنیم و برخورد خواهیم کرد. دادستان کل همچنین وزیر ارتباطات را به مناظره با کارشناسی که او معرفی کرده دعوت کرد تا پاسخگوی ناکارآمدی‌های مدیریت فضای مجازی در ایران باشد.

دادستان کل کشور خواستار پاسخگویی وزیر ارتباطات در خصوص فضای مجازی شد

محمدجواد آذری جهرمی در جریان فیلترینگ تلگرام، مخالف سرسخت این اقدام بود و تا به حال در مقابل فیلتر اینستاگرام مقاومت کرده است.

طرفدار گسترش پیام‌رسان‌های داخلی است اما معتقد است پیام‌رسان‌های داخلی ظرفیت لازم را برای پاسخگویی به همه نیاز جامعه ندارند و جامعه را نمی‌توان تنها به تلگرام داخلی محدود کرد. یک‌بار نام شرکت‌های وارد کننده گوشی موبایل که مرتکب تخلف ارزی شده بودند را افشا کرد و بار دیگر از دستکاری در آراء مردم در جشنواره صداوسیما پرده برداشت.

هر کدام از اقدامات او مورد استقبال افکار عمومی قرار گرفته است اما همزمان مخالفان او را نیز سرسخت‌تر کرد؛ مخالفانی که معتقدند سیاست‌های باز او در قبال پیام‌رسان‌های خارجی مانند اینستاگرام باعث ایجاد ناهنجاری در جامعه شده است و بعد از وقوع هر اتفاق ناگواری در جامعه که به نوعی به فضای مجازی ارتباط داشته باشد، انگشت اتهام را به سوی او می‌گیرند. آنها معتقدند وزیر ارتباطات باید پیام‌رسان‌های داخلی را جایگزین پیام‌رسان‌های خارجی کند تا بتوان همه فعالیت‌ها را تحت نظارت قرار داد.

یکی از مهمترین منتقدان سیاست‌های آذری جهرمی حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر منتظری، دادستان کل کشور است که تا به حال چند‌بار مستقیم و غیر‌مستقیم به عملکرد او اعتراض کرده است؛ به‌طوری‌که در یک مورد کار به شکایت از آذری جهرمی هم کشید و دادستان کل بابت «عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور» از وزیر ارتباطات شکایت کرد.

اما قائله به این شکایت ختم نشد و روز گذشته حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به قتل طلبه همدانی از وزیر ارتباطات پرسیده است چرا برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی شبکه‌های داخلی را تقویت نکرده‌اید؟ سپس گفته است: «‌وزیر ارتباطات کوتاهی کرده است. اگر اصلاحات انجام نشود ما بیشتر از این نمی‌توانیم تحمل کنیم و برخورد خواهیم کرد».

وی همچنین به عنوان مدعی‌العموم از وزیر ارتباطات خواسته است به همراه کارشناسی که او معرفی می‌کند در تلویزیون حاضر شود و پاسخ دادستانی را بدهد.

ارسال نظر