کد خبر:1278183
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

داستان پیک‌های دیجی کالا ؛ لطفا تشریف بیاورید دم در!

پیک‌های دیجی کالا

رسانه کلیک – شاید هر پلتفرمی در کنار مزایا و امتیازاتش با معایب کوچک و بزرگی همراه باشد. موضوع انتقادی دیجی کالا این روزها در خصوص پیک‌های دیجی کالا و نوع تحویل کالای آنهاست.

دیجی کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است که طی روزهای گذشته گزارشی جامعی از عملکرد خود و آنالیز رفتار کاربرانش منتشر کرد.

شاید پربیراه نباشد بگوییم هر پلتفرمی در کنار عملکرد مثبت خود، گاهی‌اوقات با نکات منفی نیز همراه است. این موضوع در خصوص دیجی کالا که مشتریان میلیونی دارد گاها به طور متفاوت‌تری نمود پیدا می‌کند و اغلب کاربران تجربیات منفی کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. به نوعی نکات منفی در کفه ترازو بر نکات مثبت سنگینی می‌کند.

این موضوع اما در روزهای اخیر در خصوص پیک‌های دیجی کالا پررنگ تر از قبل شده است.

دیجی کالا برای خریدهای بالایی مبلغ خاصی امتیاز ارسال رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما این موضوع در خصوص سفارش های بزرگ صدق نمی‌کند! برای مثال شما برای خرید یک کالای خانگی مثل جارو برقی نیازمند پرداخت وجه بالایی هستید. وجهی که عمدتا بالای یک میلیون و 500 هزار تومان است.

اما در این مورد دیجی کالا به کاربران امتیاز ارسال رایگان ارائه نمی‌دهد و شما مبلغی به عنوان هزینه ارسال و پیک پرداخت می‌کنید.

اما موضوع زمانی جذاب می‌شود که پیک های دیجی کالا برای تحویل کالا از کاربران تقاضا می‌کنند برای تحویل گرفتن به درب منزل مراجعه کنند! این موضوع در اغلب موارد باب میل کاربران نیست. بسیاری از کاربران در این خصوص معتقدند دیجی کالا باید به ماموران ارسال خود این موضوع را متذکر شود که همانند عرف دیلیوری رایج؛ سفارش کاربران را در طبقه مربوطه به کاربران ارائه دهند.

به گفته کاربران زمانی که هزینه پیک پرداخت می‌شود دلیوری باید دقیقا در طبقه مربوطه باشد. بسیای از آنها می‌گویند توجیه ماموران تحویل دیجی کالا این است که سفارشات زیادی همراه خود دارند و نمی‌تواند سایر سفارش‌ها را به امان خدا رها کرده و به طبقه مربوطه مراجعه کند. در این موضوع کاربران معتقدند شاید بالا بردن تعداد ماموران تحویل به سقف دو نفر در این مورد بتواند کارساز باشد.

البته برخی معتقدند برخی از کالا ها همانند همان جاروبرقی یا نمونه هایی از این دست کالاهای بزرگی نیستند و پراید وانت‌های معمول دیجی کالا توانایی تحویل آن را دارند و شاید دریافت وجهی جدا برای پیک و تحویل برای کالاهایی از این دست توسط دیجی کالا زیاد منطقی نباشد.

از آنجایی که اصل خرید اینترنتی بر این موضوع است که کاربران امکان مراجعه برای خرید حضوری ندارند این تقاضا از دیجی کالا مورد نابجایی نیست. تصور کنید یک فرد که مشکل جسمی دارد برای تهیه نیاز خود به خرید اینترنتی روی آورده است. در این موضوع زمانی که پیک تقاضا می‌کند برای تحویل گرفتن به درب ورودی مراجعه کند، احتمالا با مشکلاتی روبه رو خواهد شد. بنابراین طبیعی است زمانی که هزینه پیک نیز پرداخت می‌شود کاربر انتظار داشته باشد مامور تحویل تا طبقه مورد نظر مراجعه کرده و بسته را تحویل دهد.

اما موضوع قابل بحث دیگری که کاربران به آن اشاره می‌کنند بحث حذف اقلام خریداری شده از سبد خرید دیجی کالاست. تعدادی از کاربران به این روند معترض‌اند و عنوان می‌کنند که علی رغم خرید و پرداخت پول؛ بارها پیش آمده که تامین کننده و در مواردی حتی خود دیجی کالا محصول خریداری شده را از سبد خرید حذف کرده است. به گفته کاربران همان محصول با قیمتی بالاتر در روزهای بعدی عرضه شده و این موضوع نیز باعث شده دوباره سر پیکان اعتراضات و انتقادات به سمت دیجی کالا خم شود.

شاید دیجی کالا با توجه به عملکرد خوب و تعداد مشتریان بالا و مهم تر از همه اعتمادی که به واسطه سال‌ها کار ساخته است، بهتر باشد این موارد را بیشتر مورد توجه قرار دهد تا در نهایت به رضایت بیشتر کاربران دست پیدا کند.

نظرها

2 نظر

  1. الان پستچیا هم بسته رو تحویل نگهبان میدن اگر قرار باشه در خونه بیارن که وقت نمیشه بسته هارو برسونن اون دلیوری رستوران فرق داره اون پول کرایه خوبی گرفته میاره دم در خونه تحویل میده وقتی هر بسته دیجی کالا برای پیک 5هزارتومان درآمد داره آیا بنظر خودتون عاقلانه هست تا دم در خونه طبقه چهارم بیاره تحویل بده من که گیرنده ام روم نمیشه ازش تحویل بگیرم انصاف هم خوب چیزیه پیک با این دستمزد بسیار کم تماس میگیره اطلاع میده درحالی که پست اینکارو نمیکنه و اگر یکبار در محل نبودی مرجوع میشه اینارو هم در نظر بگیرین

    رای موافق 0
    رای مخالف 0
  2. دقیقا منم چند بار از دیجی کالا سفارش داشتم زنگ میزدن بیا دمه در تحویل بگیر در صورتی که من هزینه پیک رو پرداخت کرده بودم و پستچی موظف است سفارشمو بیاره جلو در تحویلم بده… دیجی کالا با این کاراش داره خودشو از چشم مردم میندازه و از محبوبیتش کم میکنه…
    در عوض از سایت مقداد ای تی و بسیاری از سایتهای مشابه هم سفارش داشتم خیلی شیک و مجلسی پستچی سفارشمو میاره جلو در تحویلم میده

    رای موافق 0
    رای مخالف 1

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
زمان رونمایی از گوشی آیفون 14 مشخص شد

مراسم معرفی سری آیفون 14 در تاریخ 16 شهریور برگزار می‌شود.

نرخ قیمت پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی + جدول

در چند سال اخیر شرکت شیائومی با بازاریابی صحیح و ارائه محصولات باکیفیت و...

کسپراسکای: ایران آلوده ترین کشور در زمینه بدافزارها است

گزارش کسپرسکی حاکی از آن است که ایران بالاترین سهم آلودگی موبایل‌ها به...

تلگرام فیلترینگ جدید ایران را دور زد
تلگرام فیلترینگ جدید ایران را دور زد

از روز گذشته، دریافت پیامک فعالسازی تلگرام برای کاربران ایرانی غیرممکن شده...

تفاوت اپل واچ نایک و معمولی

اپل واچ نایک چیست؟ چه تفاوتی میان مشخصات و قیمت اپل واچ نایک با نسخه...

عفونت‌های گوارشی چگونه تشخیص داده می‌شوند؟ 

عفونت گوارشی چه علائمی دارد و چگونه تشخیص داده می‌شود؟ کشت مدفوع چیست؟

بنچمارک 7Zip پردازنده Core i9 13900K | شصت برابر سریعتر از i9 12900K

پردازنده Core i9 13900K قرار است پرچمدار پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake شرکت...

مقایسه سرعت اینترنت موبایل در ایران و کشورهای اطراف

سرعت اینترنت موبایل در کشور ما از افغانستان ۶۰ پله بالاتر، اما از همسایه‌های...

معرفی دوربینی که فقط از سوژه اصلی عکس می گیرد

این دوربین هوش مصنوعی فقط از سوژه انتخاب جلوی خود فیلمبرداری می‌کند و با...

چگونه با ثبت اختراع به درآمدی مادام العمر برسیم؟

واژه اختراع بسیار هیجان انگیز است و وقتی نام آن را می شنویم قطعا به وجد می...