دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد

رسانه کلیک - اجلاس فوق العاده شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (APSCO) برگزار و دبیرکل جدید این سازمان از میان ۳ نامزد از کشورهای ایران، تایلند و چین انتخاب شد.

دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد

به گزارش کلیک به نقل از سازمان فضایی ایران، در اجلاس فوق العاده شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (APSCO)، خانم «یو چی» از کشور چین به عنوان دبیرکل جدید اپسکو انتخاب شد.

در این اجلاس که بصورت آنلاین برگزار شد، روسای سازمان های فضایی همه کشورهای عضو حضور داشتند و «یو چی» از کشور چین، «محمد ابراهیمی سیدآبادی» از کشور ایران و «مانوپ آورپیمی» از کشور تایلند به عنوان نامزدهای تصدی دبیرکلی اپسکو معرفی شدند.

پس از بررسی سوابق کاری و تحصیلی نامزدها و ارائه برنامه ها و راهبردهای هر کدام از اعضا، امتیازدهی و رای گیری نیز به صورت آنلاین انجام شد که در نهایت پس از جمع بندی نهایی آراء، خانم «یو چی» به عنوان دبیرکل جدید اپسکو به مدت ۵ سال آتی انتخاب و معرفی شد. وی از ۱ نوامبر ۲۰۲۰ رسما کار خود را آغاز خواهد کرد.

نمایندگانی از سفارت های کشورهای عضو اپسکو نیز در محل برگزاری این اجلاس در پکن چین برای نظارت بر روند صحیح رای گیری حاضر بودند.

مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران نیز در پیامی با تشکر از تلاش های پروفسور «لی شین جون» در مدت تصدی دبیرکلی اپسکو، انتخاب خانم «یو چی» را تبریک گفت و افزود: من مطمئن هستم که دبیرکل جدید، همیشه منافع همه کشورهای عضو را به عنوان نقشه راه و چشم انداز توسعه برنامه های اپسکو برای سال ۲۰۳۰ در نظر خواهد گرفت.

وی با ابراز امیدواری برای کنترل ویروس کووید-۱۹ در جهان و بازگشت روال عادی به زندگی مردم، از زحمات دبیرخانه اپسکو برای برگزاری این اجلاس تشکر کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای پیشرفت و توسعه برنامه های اپسکو تلاش کرده و از برنامه های این سازمان برای توسعه فناوری فضایی در کشورهای عضو حمایت خواهد کرد.

ارسال نظر