رفع موانع توسعه دولت الکترونیک راهی برای مقابله با فساد

رسانه کلیک - به گفته آذری جهرمی یکی از راه‌های رسیدن به شفافیت و مقابله با فساد، در کنار اصلاح ساختار بودجه در دولت و مجلس، رفع موانع توسعه دولت الکترونیک است.  <p> محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با رفع موانع توسعه دولت الکترونیک گفت: همراستا با ایجاد اصلاح ساختار بودجه در دولت و مجلس باید مشکلات موجود برای توسعه دولت الکترونیک هم رفع شود زیرا ابزار شفاف‌سازی، ارتقای فناوری است.   آذری جهرمی در ادامه با اشاره به لزوم توسعه دولت الکترونیک به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلاح ساختار بودجه و ایجاد شفافیت گفت: هدف اصلی توسعه دولت الکترونیک افزایش بهره‌وری، ایجاد شفافیت و مقابله با فساد است.   وی تصریح کرد: اگر دولت الکترونیک موجب اصلاح فرایندها در کشور نشود و ساختارهای جاری هم به سمت بهبود بهره‌وری پیش نروند، جز ایجاد هزینه بر دولت و کشور هیچگونه فایده دیگری نخواهند داشت. یکی از مشکلات در ساختار مقررات‌گذاری فعلی این است که دولت الکترونیک به عنوان یک ابزار، توسعه داده می‌شود و به آن به شکل یک هدف نهایی نگاه نمی‌شود.   جلسات مشترک وزارت ارتباطات و مجلس برای رفع موانع توسعه دولت الکترونیک   وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به طور مثال شاخص‌هایی برای کاهش ۱۲ و نیم درصدی مراجعات مردمی به دستگاه‌های دولتی وجود دارد اما اهداف در این مسیر به طور دقیق مشخص نشده‌اند یعنی اینکه کاهش مراجعات مردمی چه میزان روی کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار است یا چه میزان شاخص ادراک فساد را بهبود می‌بخشد.   آذری جهرمی اظهار کرد: براین اساس مقرر شده، وزارت ارتباطات و فناوری جلساتی را با کمیته‌ فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار و روی موضوع توسعه دولت الکترونیک و ایجاد شفافیت بررسی‌های لازم را انجام دهد. همراستا با ایجاد اصلاح ساختار بودجه در دولت و مجلس باید مشکلات موجود برای توسعه دولت الکترونیک هم رفع شود زیرا ابزار شفاف‌سازی، ارتقای فناوری است.

رفع موانع توسعه دولت الکترونیک راهی برای مقابله با فساد
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با رفع موانع توسعه دولت الکترونیک گفت: همراستا با ایجاد اصلاح ساختار بودجه در دولت و مجلس باید مشکلات موجود برای توسعه دولت الکترونیک هم رفع شود زیرا ابزار شفاف‌سازی، ارتقای فناوری است.
آذری جهرمی در ادامه با اشاره به لزوم توسعه دولت الکترونیک به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلاح ساختار بودجه و ایجاد شفافیت گفت: هدف اصلی توسعه دولت الکترونیک افزایش بهره‌وری، ایجاد شفافیت و مقابله با فساد است.
وی تصریح کرد: اگر دولت الکترونیک موجب اصلاح فرایندها در کشور نشود و ساختارهای جاری هم به سمت بهبود بهره‌وری پیش نروند، جز ایجاد هزینه بر دولت و کشور هیچگونه فایده دیگری نخواهند داشت. یکی از مشکلات در ساختار مقررات‌گذاری فعلی این است که دولت الکترونیک به عنوان یک ابزار، توسعه داده می‌شود و به آن به شکل یک هدف نهایی نگاه نمی‌شود.
جلسات مشترک وزارت ارتباطات و مجلس برای رفع موانع توسعه دولت الکترونیک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به طور مثال شاخص‌هایی برای کاهش ۱۲ و نیم درصدی مراجعات مردمی به دستگاه‌های دولتی وجود دارد اما اهداف در این مسیر به طور دقیق مشخص نشده‌اند یعنی اینکه کاهش مراجعات مردمی چه میزان روی کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار است یا چه میزان شاخص ادراک فساد را بهبود می‌بخشد.
آذری جهرمی اظهار کرد: براین اساس مقرر شده، وزارت ارتباطات و فناوری جلساتی را با کمیته‌ فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار و روی موضوع توسعه دولت الکترونیک و ایجاد شفافیت بررسی‌های لازم را انجام دهد. همراستا با ایجاد اصلاح ساختار بودجه در دولت و مجلس باید مشکلات موجود برای توسعه دولت الکترونیک هم رفع شود زیرا ابزار شفاف‌سازی، ارتقای فناوری است.
ارسال نظر