استفاده از رمز پویا از هفته دوم دی اجباری می شود

رسانه کلیک - استفاده از رمز پویا برای خریدهای اینترنتی از هفته دوم دی‌ماه اجباری خواهد شد. پیش از این اعلام شده بود استفاده از رمز دوم یکبار مصرف از اول دی ماه اجباری است.

استفاده از رمز پویا از هفته دوم دی اجباری می شود

بانک مرکزی اعلام کرده است دارندگان کارتی که تاکنون اقدام به دریافت رمز پویا کرده‌اند، می‌توانند از امروز برای خرید اینترنتی از آن استفاده کنند اما استفاده همگانی از رمز دوم یکبار مصرف و توقف فعالیت رمز ایستا تا هفته دوم دی‌ ماه به تعویق افتاد.

این اقدام به منظور امکان استفاده از رمزپویا برای کسانی است که گوشی هوشمند ندارند و رمزپویای خود را باید حتما از طریق پیامک دریافت کنند. سرویس دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق پیامک در همه بانک‌ها از هفته دوم دی‌ماه اجرایی خواهد شد و به تدریج تمامی بانک‌ها به آن متصل می‌شوند.

هم‌اکنون امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق اپلیکشن‌های بانکی در تمامی بانک‌های کشور ایجاد شده‌ است. بارها بانک مرکزی اعلام کرده بود که استفاده از رمز پویا از اول دی‌ماه آغاز می‌شود اما به نظر می‌رسد آماده نبودن شبکه بانکی و آماده نبودن بستر ارسال پیامک برای دارندگان گوشی‌های غیرهوشمند موجب شد تا اجرای سراسری این طرح یک هفته به تعویق بیافتد ( آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای بانک های مختلف ).

ارسال نظر