روسیه سیستم پایش اینترنت را راه‌اندازی کرد

روسیه، سیستم "اوکولوس" را راه‌اندازی کرده است که محتوای غیرمجاز در اینترنت را رصد کرده و شناسایی اعتراضات بدون مجوز را راحت‌تر می‌کند.

روسیه سیستم پایش اینترنت را راه‌اندازی کرد

خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد سیستم "اوکولوس"، بیش از ۲۰۰ هزار تصویر در روز را با سرعت حدود سه ثانیه برای هر تصویر، رصد کرده و قادر است متن را خوانده و صحنه‌های غیرمجاز در تصاویر و ویدئوها را شناسایی کند.

اینترفکس به نقل از "مرکز فرکانس رادیویی اصلی" که بخشی از رگولاتور ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) است، نوشت: "اوکولوس" به شکل خودکار، جرایمی مانند محتوای افراطی، دعوت به تجمع غیرقانونی، مواد مخدر و غیراخلاقی را شناسایی می‌کند.

به گفته مقامات روسی، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، مطالب جعلی با سرعت بی‌سابقه‌ای منتشر شده تا جای حقایق واقعی را بگیرد. ایجاد این سیستم، پاسخ ما به تحریکات و اقدامات ضد روسی از سوی بخشی از منابع خارجی است.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه، غرب را متهم کرده است اطلاعات جعلی درباره عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین، منتشر می‌کند تا نیروهای نظامی روسیه را بدنام کند. این کشور سال گذشته، قانونی را تصویب کرد که عاملان انتشار اطلاعات جعلی را جریمه می‌کند و با سایتهای شبکه اجتماعی و خبری که چنین محتوایی را منتشر می‌کنند، برخورد می‌کند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر