رویداد کمان برای شانزدهمین بار پیاپی برگزار شد

رسانه کلیک – رویداد کمان 20 خرداد امسال برای شانزدهمین بار با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار شد.

رویداد کمان برای شانزدهمین بار پیاپی برگزار شد

به گزارش کلیک، به نقل از گروه فناوری خبرگزاری دانشجو؛ رویداد علمی و پژوهشی «کمان» با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جهت هموار شدن راه ورود دانش‌آموزان به زیست‌بوم نوآوری و فناوری برگزار شد.

در این رویداد یک‌روزه، پروژه و دستاورد‌های پژوهشی دانش آموزان پایه اول دبیرستان، باهدف شکوفایی و هدفمندی بیشتر ظرفیت‌های نهفته و توانمندی‌های پژوهشی دانش آموزان ارائه شد.

نمایشگاه کمان، فرصتی برای ورود دانش‌آموزان به عرصه نوآوری

نمایشگاه کمان که هرساله در مجتمع آموزشی نوآور برگزار می‌شود و بهار سال جاری نیز شانزدهمین دوره خود را پشت سر گذاشت. در رویداد کمان، هرساله دانش آموزان با ارائه پروژه و دستاورد‌های پژوهشی در زمینه‌هایی، چون مهندسی انرژی، طراحی بازی، شیمی، زیست‌شناسی و هنر، توانمندی‌های پژوهشی خود را محک می‌زنند.

این رویداد درواقع فرصتی است تا دانش آموزان بتوانند توانایی و استعداد‌های نهفته خویش را سنجیده و در آینده افراد موفقی در زندگی شخصی و اجتماعی خود باشند.

فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری نقش کلیدی در رویداد سالانه پژوهشی کمان داشت و فرصتی است تا دانش آموزان بتوانند با تقویت اعتمادبه‌نفس کاوش و پژوهش برای حرکت در مسیر علمی-پژوهشی گام بردارند. این حرکت را می‌توان اولین خشت تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان دانست.

آغاز راه پژوهش‌های فناورانه در رویداد کمان

در این رویداد دانش آموزان به صورت گروهی به شرح و ارائه پروژه‌های پژوهشی خود می‌پردازند. در بخش اصلی این رویداد، آن‌ها باید دستاورد‌های پژوهشی خود را در زمینه‌های شیمی، انرژی‌های پاک، علوم زیستی و طراحی بازی ارائه دهند.

رویداد کمان امسال برای شانزدهمین بار با حضور ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و مجتمع آموزشی نوآور در 20 خردادماه از ساعت ۸ تا ۱۸ با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموزان، ترویج و گسترش پروژه‌های پژوهشی دانش‌آموزی و حمایت از استعداد‌های برتر کشور برگزار شد.

ارسال نظر