ساترا : شعبه ویژه رسیدگی به جرائم رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر تشکیل می شود

رسانه کلیک - دادستان کل کشور در چهارمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با هدف جرم‌زدایی و رسیدگی تخصصی به مسائل این حوزه خبر داد.

ساترا : شعبه ویژه رسیدگی به جرائم رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر تشکیل می شود

در چهارمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در راستای همکاری‌های ساترا با دادستانی، خبر از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر داد.

شعبه ویژه رسیدگی به جرائم رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با هدف جرم‌زدایی از اقدامات رسانه‌ها با حل و فصل تخلفات توسط نهاد رگولاتور و بررسی جرائم احتمالی در صورت ارجاع به قوه قضاییه، توسط این نهاد تشکیل شده است که گامی رو به جلو برای ارجاع نشدن جرائم به دادگاه‌های غیرتخصصی است.

در ادامه این جلسه، صادق امامیان، رئیس ساترا با اشاره به وظایف این سازمان مانند حفاظت از مرزهای رسانه‌ای، افزایش کیفیت محتوای ایرانی اسلامی در فضای مجازی، شکستن انحصار فضای مجازی، دفاع از حقوق کاربران، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک‌ماهه اخیر ساترا پرداخت.

او با اشاره به حمایت ساترا از موضوع افزایش سهم محتوای بومی گفت:

تلاش ما در مسیر تقویت محتوای بومی در سبد محتوای رسانه‌ای است. در سریال قورباغه از آنجا که دلایل توقف پخش، موانع غیررسانه‌ای بود و بحث اشکالات محتوایی در میان نبود، ساترا برای تضمین حقوق شهروندان و به نفع آنها به موضوع ورود کرد که در نهایت با همراهی قوه قضاییه مشکل این سریال رفع شد.

امامیان به ایجاد جبهه واحد رسانه‌های داخلی و همکاری پلتفرم‌های داخلی و رسانه ملی اشاره و بیان کرد:

در جریان فینال لیگ قهرمانان آسیا که هفته گذشته برگزار شد، رسانه ملی و فضای مجازی مکمل هم شدند و حدود ۱۰ میلیون نفر در فضای مجازی این دیدار را تماشا کردند. از این آمار، شش میلیون نفر از آن‌ها از بستر تلوبیون استفاده کردند.

ارسال نظر