سامانه اینترنتی اشتغال به‌ تحصیل‌ فرزندان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران راه‌اندازی شد

سامانه الکترونیکی احراز مراتب اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور و بالای ۱۹ سال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی راه‌اندازی شد.

سامانه اینترنتی اشتغال به‌ تحصیل‌ فرزندان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران راه‌اندازی شد

سرویس غیرحضوری و الکترونیکی احراز مراتب اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور و بالای ۱۹ سال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، در راستای توسعه سرویس‌های غیرحضوری و بهره‌برداری از ابزارهای الکترونیکی در فرآیندهای ارائه خدمت به مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی راه‌اندازی شد.

بر این اساس همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران بازنشسته و از کار افتاده کلی که دارای حساب کاربری فعال در درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی هستند، می‌توانند مراتب اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور تحت تکفل خود را که بالای ۱۹ سال سن دارند، به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه مذکور اعلام کنند.

علاوه بر بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، فرزندان ذکور بالای ۱۹ سال سن و تحت تکفل آن‌ها در صورت ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، می‌توانند شخصاً نسبت به اعلام مراتب اشتغال به تحصیل خود از طریق سامانه مذکور اقدام کنند.

اعلام مراتب اشتغال به تحصیل به صورت غیرحضوری، منوط به دریافت کد رهگیری (کد مجوز استعلام گواهی اشتغال به تحصیل) توسط متقاضی از سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی اینترنتی https://estelam.msrt.ir و مطابق ضوابط اعلام شده در سامانه مذکور است.

بیشتر بخوانید: آموزش ورود به سایت تأمین اجتماعی | چطور از خدمات سایت تأمین اجتماعی استفاده کنیم؟

متقاضیان واجد شرایط ظرف 3 ماه پس از دریافت کد رهگیری موصوف، می‌بایست نسبت به اعلام آن از طریق درگاه غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی اقدام کنند. در غیر این صورت، اعلام مراتب اشتغال به تحصیل و بهره‌مندی از خدمات موردنظر منوط به دریافت مجدد کد یاد شده از سامانه ذی‌ربط خواهد بود.

پس از اعلام کد رهگیری توسط متقاضی واجد شرایط، استعلام موضوع اشتغال به تحصیل به صورت الکترونیکی از طریق سامانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده و در صورت تأیید و احراز مراتب، اطلاعات مربوطه در پایگاه سازمان تأمین اجتماعی ذخیره و ملاک ارائه خدمات به ذی‌نفع خواهد بود.

اعتبار اطلاعات دریافتی از پایگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور ارائه خدمات، با توجه به تاریخ تأیید مراتب اشتغال به تحصیل لغایت پایان نیم‌سال تحصیلی مربوطه بوده و برای دوره‌های تحصیلی بعدی، فرآیند دریافت کد رهگیری و استعلام می‌بایست مجدداً انجام شود.

شاید خواندن این مطلب هم برایتان جالب باشد: سامانه فیش حقوقی تأمین اجتماعی چیست؟

با راه‌اندازی سرویس یاد شده و به منظور حذف کاغذ و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، دریافت گواهی‌های اشتغال به تحصیل صادره از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فاقد موضوعیت است و صرفاً در موارد ضروری و در صورت عدم امکان استعلام الکترونیکی (به دلیل اختلال در شبکه، نقص در اطلاعات پایگاه ذی‌ربط و ...)، رسیدگی به درخواست مراجعان حضوری بر اساس گواهی الکترونیکی صادره از سامانه سجاد کما فی‌السابق بلامانع است.

ارسال نظر