قطع سامانه تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه‌سوز تا اطلاع ثانوی

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت سامانه تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه‌سوز به‌منظور روزآمد کردن به طور موقت از دسترس خارج شد.

قطع سامانه تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه‌سوز تا اطلاع ثانوی

محمدحسین باقری درباره از دسترس خارج شدن سامانه ثبت‌نام متقاضیان تبدیل خودروی بنزینی به دوگانه‌سوز گفت: «پس از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت ، روزآمد کردن سامانه‌های مشابه در دستور کار قرار گرفت. به همین منظور چند روزی است که روزآمدن کردن سامانه ثبت‌‌نام متقاضیان تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه‌سوز آغاز و این سامانه از دسترس خارج شده است.»

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه حمله سایبری در مورد این سامانه رخ نداده است، افزود: «این مسئله از پیش به پیمانکاران طرح اعلام شده و همگی مطلع هستند.»

باقری گفت: «کارشناسان سامانه در تلاش هستند تا روزآمد کردن در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل شود و سامانه برای ارائه خدمات به متقاضیان طرح تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه‌سوز، دوباره در دسترس قرار گیرد.»

وی تأکید کرد: «زمان در دسترس قرار گرفتن دوباره سامانه تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.»

گفتنی است به دنبال حمله سایبری به زیرساخت‌های سوختی کشور که در روز سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال جاری رخ داد، عملیات سوخت‌رسانی سهمیه‌ای کشور چند روزی با اختلال مواجه شده بود. گروه سایبری گنجشک درنده مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته بود.

ارسال نظر