آشنایی با سامانه مروارید فرهنگیان

سامانه مروارید فرهنگیان زیرمجموعه‌ای از سامانه گلستان بوده و دانشجویان دانشگاه فرهنگان با مراجعه به آن می‌توانند به امور دانشجویی مختلف رسیدگی کنند.

آشنایی با سامانه مروارید فرهنگیان

سامانه مروارید فرهنگیان

راه‌اندازی سامانه‌های آنلاین بهترین روش برای سهولت بخشی به امور دانشجویی است. یکی از معروف‌ترین سامانه‌های دانشجویی، سامانه گلستان نام دارد که دانشگاه فرهنگیان را تحت عنوان سایت مروارید فرهنگیان تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان علاوه بر مراجعه به وب‌سایت www.cfu.ac.ir می‌توانند از طریق سایت مروارید فرهنگیان به نشانی education.cfu.ac.ir به امور مختلف رسیدگی کنند.

با استفاده از وب‌سایت مروارید می‌توان کارهای متعددی از جمله دریافت گواهی‌های دانشجویی مثل گواهی اشتغال به تحصیل، درخواست‌های کتبی دانشجویی مثل درخواست مرخصی یا اعتراض به نمرات، انتخاب واحد، مشاهده کارنامه، مشاهده ریزنمرات درسی، پرداخت هزینه‌های دانشجویی، تسویه‌حساب مالی و غیره را به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام داد.

سامانه مروارید فرهنگیان دارای بخش‌های زیادی جهت انجام امور تحصیلی دانشجویان است که در ادامه به بررسی مختصر آن‌ها می‌پردازیم.

در «صفحه اصلی» اطلاعیه‌های دانشگاهی درباره زمان انتخاب واحد، زمان برگزاری امتحانات و غیره به چشم می‌خورند. امور مربوط به ثبت‌نام و ورود به دانشگاه، انتخاب واحد، حذف یا افزودن دروس و ترمیم واحد در بخش «ثبت و نام و ترمیم» انجام می‌شوند.

درخواست‌های مختلف دانشجویی مثل درخواست انتقالی، گواهی اشتغال به تحصیل و غیره در بخش «نامه‌های اداری» ارسال می‌شوند.

بخش «شهریه» برای انجام کارهای مرتبط با امور مالی، پرداخت شهریه و تسویه‌حساب است. در بخش «ارزیابی» دانشجو می‌تواند اساتید خود را مورد ارزیابی قرار داده و در نظرسنجی‌های دانشگاهی شرکت کند.

تغییر رمز عبور برای ورود به حساب کاربری در بخش «سیستم» امکان‌پذیر است. تمام اطلاعات فردی و دانشجویی نیز در بخش «اطلاعات جامع دانشجویان» نوشته شده‌اند.

برای ورود به سامانه مروارید فرهنگیان ابتدا به آدرس education.cfu.ac.ir رفته، گزینه ورود به سیستم در قسمت چپ را انتخاب کرده و با استفاده از شناسه کاربری و کلمه عبور و همین‌طور ورود کد امنیتی وارد سیستم شوید. به ترتیب، صفحه‌های زیر برای شما ظاهر می‌شوند.

سامانه مروارید فرهنگیان

پس از ورود می‌توانید از تمام امکانات ارائه‌شده در سامانه استفاده کنید. نمونه‌ای از امکانات این وب‌سایت در شکل‌های زیر نشان داده شده‌اند.

سامانه مروارید فرهنگیان

اگر سؤالی درباره سامانه مروارید فرهنگیان دارید، با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر