سامانه ارسال پیامکی رمز دوم پویا از ۱۶ دی برای بانک ملت و پارسیان فعال می‌شود

رسانه کلیک - معاون فناوری های نوین بانک مرکزی خبر از راه‌اندازی سامانه هریم در درگاه‌های پرداختی برای مشتریان بانک‌های ملت و پارسیان در بامداد دوشنبه داد.

سامانه ارسال پیامکی رمز دوم پویا از ۱۶ دی برای بانک ملت و پارسیان فعال می‌شود

به گفته «مهران محرمیان» قرار است به زودی شاهد تعبیه دکمه دریافت رمز پویا در درگاه‌های پرداخت بانکی باشیم و در وهله اول قرار است که مشتریان بانک ملت و پارسیان بتوانند از این سامانه استفاده کنند. سامانه هریم در واقع به مشتریان اجازه می‌دهد که در حین پرداخت بانکی در صفحه درگاه بتوانند با فشردن دکمه دریافت رمز پویا، رمز دوم یکبار مصرف خود را که ۱۲۰ ثانیه اعتبار دارد را در گوشی خود به طور رایگان مشاهده و عملیات پرداخت را انجام دهند. این اقدام باعث می‌شود که دیگر نیازی به اپلیکیشن‌های متعدد بانک‌ها و یا ارسال پیامک هزینه‌بر برای مشتریان نباشد.

محرمیان در توییتر خود خبر از راه‌اندازی این سامانه در بامداد دوشنبه ۱۶ دی‌ماه داده و با این تفاسیر به نظر می‌رسد که رمز یکبار مصرف بانکی از این تاریخ برای دارندگان حساب در بانک‌های ملت و پارسیان به حالت اجباری در خواهد آمد.

ناگفته نماند سامانه هریم که قرار بود در درگاه‌های بانکی تعبیه شود تا کاربر با فشار یک دکمه بتواند بدون پرداخت هزینه و اتلاف وقت، رمز پویا خود را به دست بیاورد، به زودی در تمامی اپلیکیشن‌های پرداختی و حتی سامانه USSD نیز حضور خواهد داشت تا تمامی مشتریان بانک‌ها بدون هیچ هزینه‌ای همچون ارسال پیامک به بانک‌ها، رمز پویای خود را به دست بیاورند. ویژگی سامانه هریم بزودی در اپلیکیشن‌های بانکی نیز اجرا خواهد شد.

اپلیکیشن‌های مختلف حوزه پرداخت و بانکی در حال تست دکمه سامانه هریم برای دریافت آنی رمز پویا هستند و به نظر می‌رسد این ویژگی قرار است جدا از درگاه‌های بانکی در اپلیکیشن‌ها نیز قرار بگیرد تا برای کارت به کارت کردن یا پرداخت تسهیلات بانکی و... دیگر نیازی به ارسال و دریافت پیامک به سمت بانک نباشد.

شایان ذکر است؛ تمام بانک‌های کشور بعد از اتصال به سامانه هریم بانک مرکزی می‌توانند درخواست رمز دوم یک‌بارمصرف مشتریان خود را دریافت و پاسخ را در قالب پیامک به مشتریان خود ارائه دهند که از این مسیر افرادی که فاقد گوشی هوشمند هستند و همچنین افرادی که میلی به نصب چندین اپلیکیشن برای پرداخت‌های غیرحضوری خود ندارند، می‌توانند از رمز دوم یک‌بارمصرف (پویا) استفاده کنند.

ارسال نظر