هزینه مرجوع کردن کالا به عهده فروشگاه است نه ارسال!

رسانه کلیک - سخنان سخنگوی سازمان تعزیرات در رابطه با اینکه در خرید و فروش‌های آنلاین هزینه ارسال کالا به عهده فروشگاه اینترنتی است، واکنش‌های زیادی را در پی داشته است.

هزینه مرجوع کردن کالا به عهده فروشگاه است نه ارسال!

خبرگزاری مهر سخنان یاسر رایگانی که در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند سخن گفته بود را اینگونه نقل کرده است: «این روزها که خرید اینترنتی زیاد شده است، هم‌وطنان ما باید توجه کنند که از فروشنده معتبر خریداری کنند. فروشنده‌ای که تلفن ثابت و آدرس ثابت داشته باشد. این موضوع امکان پیگیری را برای خریداران فراهم می‌کند. طبق قانون هزینه ارسال کالا به عهده فروشنده است و درصورتی‌که کالای دریافتی با کالای خریداری‌شده مطابقت نداشته باشد، هزینه مرجوع کردن آن بر عهده فروشنده است. هم‌وطنان ما باید از جایی خرید کنند که هویت صنفی درستی دارد و احتمال رصد تخلف برایشان وجود داشته باشد.»

سخنان سخنگوی سازمان تعزیزات با واکنش منفی فعالان حوزه کسب‌وکارهای آنلاین مواجه شد. رضا الفت‌نسب، عشو هیأت مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در این رابطه در صفحه توئیتر خود نوشت: «جناب سخنگوی تعزیرات براساس کدام قانون می‌فرمایید هزینه ارسال سفارش اینترنتی بر عهده فروشنده است؟ برادر شما یک حرفی می‌زنید کسب‌وکارها باید جواب مردم و بدهند. ملت پیگیر پس گرفتن هزینه ارسال سفارش‌شون شدند! لطفا تا پاشنه در فرشگاه‌های اینترنتی رو نکندند، توضیح بدید یا اصلاح بفرمایید»

یاسر رایگانی در این رابطه گفته است: «اشتباهی در درج صحبت‌های من صورت گرفته است. من گفتم هزینه مرجوع کردن کالا به عهده شرکت‌های فروش اینترنتی است و منظورم این نبود که هزینه ارسال کالا بر عهده فروشگاه‌های اینترنتی است.»

ارسال نظر